Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har jag klantat mig med semesterersättning under skuldsanering?

Hej!

Har idag en skuldsanering men under november månad fick jag semesterersättning och min akassa.

Semesterersättning la jag på en esemster och tänkte "shit va skönt att få andas ut" och nu har kfm skickat att jag betalat in för lite då kfm kollat upp min inkomst för november. Har dessutom i samma veva flyttat till egen lägenhet och varit tvungen att köpa nya möbler då jag varit inneboende. (Hade inga möbler tidigare, bott i lägenheten utan möbler, tro det eller ej)

Hur gör jag?

Vore oerhört tacksam. Det handlar inte om att jag inte vill betala, det handlar om att jag gjort ett genuint misstag med att slösa pengarna på semester
..

Mardröm om skuldsaneringen avbryts!

Hej!

Har idag en skuldsanering men under november månad fick jag semesterersättning och min akassa.

Semesterersättning la jag på en esemster och tänkte "shit va skönt att få andas ut" och nu har kfm skickat att jag betalat in för lite då kfm kollat upp min inkomst för november. Har dessutom i samma veva flyttat till egen lägenhet och varit tvungen att köpa nya möbler då jag varit inneboende. (Hade inga möbler tidigare, bott i lägenheten utan möbler, tro det eller ej)

Hur gör jag?

Vore oerhört tacksam. Det handlar inte om att jag inte vill betala, det handlar om att jag gjort ett genuint misstag med att slösa pengarna på semester
..

Mardröm om skuldsaneringen avbryts!
Hmm, någon begärt omprövning?
Mig veterligen gör KF inga inkomstundersökningar under skuldsaneringen utan att en borgenär begär omprövning.

November fick jag 53k i brutto.
Jag betalat i 5k..

Då utgick ifrån min Akassa.

Hänger inte riktigt med, är det semesterdagar du fått utbetalt? Är a-kassa retroaktivt?

Vad exakt är dessa 53k? Är det du behöver förklara för KF sen.

Hänger inte riktigt med, är det semesterdagar du fått utbetalt? Är a-kassa retroaktivt?

Vad exakt är dessa 53k? Är det du behöver förklara för KF sen.
Akassan är delvis retroaktiv men min semesterersättning blev 35k i brutto och 21 ut vilket jag dividerar med facket om.

Akassan har jag 20 i brutto varje månad.

Återigen jag gör mer än gärna rätt ifrån mig, vet bara inte hur jag ska hantera det. Har lite panik. 15k gick liksom. Till säng och möbler, köksutrustning osv.
5k gick till semester...

Du fick slutlön i November från det arbetet Du blev arbetslös från? Inte bara semesterersättning?
Jag hänger inte riktigt med här, vad skall betalas? Eller vad är inte betalat?

Du fick slutlön i November från det arbetet Du blev arbetslös från? Inte bara semesterersättning?
Jag hänger inte riktigt med här, vad skall betalas? Eller vad är inte betalat?
Slutligen fick jag i oktober och semesterersättning blev utbetald i november.

Jag var arbetslös från och med september.

Och därav blev akassan och semester inkommet samtidigt i november.

Vad har du betalt till kfm och vad skulle du betala?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp