Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har fått utslag men ingenting mer. När sätter löneutmätningen igång?

Har fått skuld att betala från kfm nu. Den ska vara betald den 25maj. Nu undrar jag, om jag inte betalar till 25maj. Kommer dom per automatik dra massa pengar från min lön dagen efter eller tar det lite mer tid än så? Måste hinna få ut denna lön
Du kommer få behålla maj lönen. Har för mig att du har ca två veckor på dig att fylla i papper om inkomst och dom kommer inte komma förens efter den 25maj om du inte betalar.

Har fått skuld att betala från kfm nu. Den ska vara betald den 25maj. Nu undrar jag, om jag inte betalar till 25maj. Kommer dom per automatik dra massa pengar från min lön dagen efter eller tar det lite mer tid än så? Måste hinna få ut denna lön

Inte dagen efter, då ska du ha otur rejält.

Frågan var om det dras från lönen dagen efter ser jag, inte om det dras i allmänhet, från lönen dras det inte den 25e, inte ens om du har en pågående löneutmätning

Jag har haft två stycken "skuld att betala" som gick ut 12:e April. Har fortfarande inte fått papper om att redogöra inkomst/hyra etc.. Har inte det tagit ovanligt lång tid, har dom bara mycket att göra just nu månne?

Jag har haft två stycken "skuld att betala" som gick ut 12:e April. Har fortfarande inte fått papper om att redogöra inkomst/hyra etc.. Har inte det tagit ovanligt lång tid, har dom bara mycket att göra just nu månne?
När du inte betalde in skulden tills den 12:e gick kravet vidare till avdelning för utmätning hos KFM. Nu kommer du få pappren ganska snart. Samt att samt papper på utslag. Att skulden ligger för utmätning. Du har 14 dagar på dig att fylla i pappren för löneutmätningen sen.

Jo det vet jag att det gjorde..
Utslag har jag fått före skuld att betala.
Trodde bara inte det skulle ta sådan tid från skuld att betala gick ut tills där kommer papper om att fylla i inkomst osv.. I skrivande stund har där fortfarande inte dykt upp något sådant.

skulle tro mycket att göra, kan vara ett team som fått en väldig massa saker att göra som får högre prio

Kanske hinner få in min ansökan om skuldsanering innan utmätningen hinner börja.. Hade varit skönt att få det beviljat. Så hoppet om framtiden hade kunnat ta fart igen.

Men 19000 är väl inte existensminimum? Låter galet högt. För oss drar dom nästan lika mycket, det räknas ju på hyran samt det minsta man ska klara sig på. Vi har ut ca 8000 till övriga räkningar och mat och bensin. Oavsett storleken på era skulder drar dom så mycket som går. Min man har över miljonen i skulder och jag har strax över 100 tusen. Vi betalar nästan lika mycket...
Det där med 19000 så har jag tagit med hyran bränslekostnader och så. Blir väl runt 10000 ut i handen

Kan någon svara 2 av räkningarna förfaller nu 31maj. Hur fort lägger kfm bevakning på bankkonton läggs den dagen efter och tas alla pengar man har? Måste veta då jag vill ha pengar kvar till nästa lön. Ifall jag tar ut alla pengar och får in kanske 3000 på kontot när jag säljer av lite saker dras alla dom pengarna? Så tacksam för svar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp