Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har fått utslag men ingenting mer. När sätter löneutmätningen igång?

Har fått utslag 10 st förra fredagen men har inte fått något mer papper i brevlådan av kronofogden om skuld att betala ingenting mer nu. April lönen har dom redan gjort färdigt på mitt jobb. Så april lönen borde jag få behålla men ungefär hur lång tid tar det sen att dom börjar med lönuttmöttningen? I vilken ordning går detta i nu och ca hur lång tid ????

Du kommer att få "Skuld att betala" så småningom men det är resp långivare som bestämmer om/när KF skall driva in skulden. När väl du fått skuldbrevet/breven så tar det ytterligare några veckor tills du får brev om att redogöra för dina inkomster, hyra etc. Jag skulle gissa att du får full lön i maj också. Efter att jag släppte mitt i slutet av februari 2016 så skedde första utmätning i november. Då hade dock en skuld betalats genom att KF kunde dra pengar på min skatteåterbäring.

Ok vet ungefär hur många veckor det tar med allt till utmätning? Så det är bolagen som måste anmäla att dom vill verkställa att få pengar?

Men ingen som vet ca veckor typ innan lönuttmöttningen?

Eftersom som måste söka verkställighet och du inte vet när dom gör det så är det en fråga som inte kan besvaras.

Vore bra om det stavas rätt, löneutmätning är med två t, inte fyra. Se det inte som ett påhopp. Det underlättar väldigt för folk som vill söka på forumet om sådana nyckelord är korrekt stavade

Gällande kfm utredning innan löneutmätning. När vet man att dom har kollat ens konton? Har dom koll hela tiden om det kommer in extrapengar om man tex sålt något?

Du ser det när du underrättas om genomförd tillgångsutredning..

Hej har ännu inte fått någon skuld att betala papper. Så kankse jag hinner få maj lönen oxå? El vad tror ni?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp