Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har fått utslag men ingenting mer. När sätter löneutmätningen igång?

Så du menar i princip så kommer dom dra mindre från mig och inte minska sambons? Då kommer dom dra bara det dom får från mig även om jag har mkt högre skulder? Exempel sambon får just nu ut bara 4000 i handen och jag 20000vanlig lön då kommer dom bara dra typ 5000 från mig om våra utgifter enligt existensminimun är 19000tkr? Trodde att dom ändrar så dom drar samma summa från båda och gör så att vi får ut 19000 om det är minimum. Hoppas ni förstår

Men 19000 är väl inte existensminimum? Låter galet högt. För oss drar dom nästan lika mycket, det räknas ju på hyran samt det minsta man ska klara sig på. Vi har ut ca 8000 till övriga räkningar och mat och bensin. Oavsett storleken på era skulder drar dom så mycket som går. Min man har över miljonen i skulder och jag har strax över 100 tusen. Vi betalar nästan lika mycket...

Hur ska jag formulera mig. Drar dom en lika mycket från din man som från dig? Om du var där först eller han alltså hos kfm ändrades den personens utmätningsbelopp när den andra hamnade där?

Vi hamnade där samtidigt och vi betalar ungefär lika mycket. Det är mycket möjligt din mans uträkning ändras det kan jag inte svara på... men att du skulle betala mer för att dina skulder är större tar dom ingen hänsyn till. Det positiva är att jag blir av med mina skulder ganska fort då jag har hög löneutmätning. Det tråkiga är att trots att min man har hög löneutmätning ökar skulden i rasande fart pga räntorna.

Har en fråga hoppas ni förstår den för kfm verkade inte fatta. Säg att sambo har löneutm där dom drar 8000 i månaden skulder på cirka 80tkr. När min löneutmätning börjar kommer jag ha skulder runt 400tkr. När dom gör beräkningen kommer dom minska på min sambos utmätning och dra jämnt från båda eller är sambons utmätning densamma och dom drar det dom kan från mig ?

Hennes utmätning påverkas inte alls av att du får utmätning

Precis tack det va det jag undrarde över då vet jag att sambons utmätning inte ändras då den har hög utmätning och är fri därifrån snart.

Vad är förbehålls beloppet för en barnfamilj på 2 barn 7,13 år. För sonen bor han varannan vecka hos mig o sin pappa. Men han pappa får barnbidraget. Har tåg tåg oxå 2000 för sambon och 1000 på mig. Min sambo har utmätning och får behålla 11700kr. Men jag har inte fått min lönuttmöttningen än. Har förre skatt 24300 så vet inte riktigt vad dom kommer dra på mig. Har inte fått någon papper om inkomst uppgifter än. Men har fått skuld att betala och det va den 5 och den 12 dom skulle varit betalda sen har jag inte fått något mer än. I nov kommer vi få en liten Bebis också.

Lättast är nog om du räknar på kfm hemsida, där står vad du ska fylla i och hur mycket man får som sambos och för varje barn. Hur det räknas när ett barn bor varannan vecka vet jag inte.

Vad är förbehålls beloppet för en barnfamilj på 2 barn 7,13 år. För sonen bor han varannan vecka hos mig o sin pappa. Men han pappa får barnbidraget. Har tåg tåg oxå 2000 för sambon och 1000 på mig. Min sambo har utmätning och får behålla 11700kr. Men jag har inte fått min lönuttmöttningen än. Har förre skatt 24300 så vet inte riktigt vad dom kommer dra på mig. Har inte fått någon papper om inkomst uppgifter än. Men har fått skuld att betala och det va den 5 och den 12 dom skulle varit betalda sen har jag inte fått något mer än. I nov kommer vi få en liten Bebis också.

Kolla kfms sida eller ring ditt team så räknar dom åt dig. Det går inte att räkna ut så lätt utan att ha en massa andra uppgifter som tex sambons lön och boendekostnad osv.

Du får ringa när barnet fötts så räknar man om besluten

Har fått skuld att betala från kfm nu. Den ska vara betald den 25maj. Nu undrar jag, om jag inte betalar till 25maj. Kommer dom per automatik dra massa pengar från min lön dagen efter eller tar det lite mer tid än så? Måste hinna få ut denna lön

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp