Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Har fått utslag men ingenting mer. När sätter löneutmätningen igång?

Har fått mina 2 utslag idag med brev från kfm, handlar om runt 10tkr. Båda är från intrum. Brukar dom vara snabba med att kräva att kfm ska göra löneutmätning? Min lön brukar skrivas den 18. Tror ni jag hinner få maj lönen skulle vara guld värt. Finns det något mer sätt att förhala?

Har fått mina 2 utslag idag med brev från kfm, handlar om runt 10tkr. Båda är från intrum. Brukar dom vara snabba med att kräva att kfm ska göra löneutmätning? Min lön brukar skrivas den 18. Tror ni jag hinner få maj lönen skulle vara guld värt. Finns det något mer sätt att förhala?
Min uppfattning: Maj definitivt, även viss möjlighet till juni skulle jag tro.
Du ska 1. Få skuld att betala brevet och dess frist ska gå ut. 2. Du ska få papper om inkomstredogörelse även där med en tidsfrist.
Ignorera betalningsuppmaningen och svara på redogörelsen för inkomsts och boendekostnader i sista minuten så vinner du tid.

Min uppfattning: Maj definitivt, även viss möjlighet till juni skulle jag tro.
Du ska 1. Få skuld att betala brevet och dess frist ska gå ut. 2. Du ska få papper om inkomstredogörelse även där med en tidsfrist.
Ignorera betalningsuppmaningen och svara på redogörelsen för inkomsts och boendekostnader i sista minuten så vinner du tid.

3. Utmätningsbeslutet ska fattas och levereras till arbetsgivaren innan dom kört klart lönerna.

Har fått skuld att betala nu ska vara betalt senast 5 maj. Om jag inte betalar nu så blir det utmätning nu. Men hur snabbt går det?

Har fått skuld att betala nu ska vara betalt senast 5 maj. Om jag inte betalar nu så blir det utmätning nu. Men hur snabbt går det?
Ok, då kommer du en tid efter det få brevet "Redogörelse för inkomster och utgifter". Där har du 14 dagar på dig att svara. Alltså är det inga problem med maj lönen.

Jag fick brev från intrum den 23/1 att mina lån casch2you och caschbuddy hade gått till dom.
Den 24/4 fick jag ett delgivningsbrev angående dom skulderna. De väntade och slog ihop flera ärenden

3. Utmätningsbeslutet ska fattas och levereras till arbetsgivaren innan dom kört klart lönerna.
Absolut, det glömde jag. Men den delen av processen går väl ganska fort, ett par enstaka dagar? Men visst, för någon kan det vara just dessa dagar som gör skillnad.

Har en fråga hoppas ni förstår den för kfm verkade inte fatta. Säg att sambo har löneutm där dom drar 8000 i månaden skulder på cirka 80tkr. När min löneutmätning börjar kommer jag ha skulder runt 400tkr. När dom gör beräkningen kommer dom minska på min sambos utmätning och dra jämnt från båda eller är sambons utmätning densamma och dom drar det dom kan från mig ?

Har en fråga hoppas ni förstår den för kfm verkade inte fatta. Säg att sambo har löneutm där dom drar 8000 i månaden skulder på cirka 80tkr. När min löneutmätning börjar kommer jag ha skulder runt 400tkr. När dom gör beräkningen kommer dom minska på min sambos utmätning och dra jämnt från båda eller är sambons utmätning densamma och dom drar det dom kan från mig ?
Nä, jag tror inte de tar nån hänsyns till din sambos utmätning. Tror inte De kommer inte minska sambons utmätning för att du får Löneutmätning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp