Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Höjde kredit fairlo

Konstigt, jag lånade av fairlo ett par dagar i höstas i oktober, betalade drygt 8 kronor i ränta. I Februari behövde jag låna igen, och kunde då utan problem höja till 50K direkt, varav jag lånade 12" under drygt 3 veckor, som nu är återbetalade. Och min fairlokredit är fortfarande 50K. Mitt Bisnodebetyg är 5 för stunden.

Jag undrar om någon fått beviljat en höjning av befintligt lån efter tre månader(betalning har inkommit i tid via autogiro) och en anmärkning tillkommit? Blir det då med automatik avslag?

Jag undrar om någon fått beviljat en höjning av befintligt lån efter tre månader(betalning har inkommit i tid via autogiro) och en anmärkning tillkommit? Blir det då med automatik avslag?
Jag skulle tro att det innebär det. När de skriver på hemsidan att de tar en ny bisnode för att säkerställa att inget skuldsaldo eller anmärkning tillkommit.

Nu verkar det vara mer eller mindre spikat att Fairlo kommer erbjuda 100K. Frågade tidigare om de kommer att kommunicera ut en sådan höjning. Fairlo svar var att ”de absolut kommer meddela detta, bl.a via mail, när det är dags”. Mina spekulationer men det låter ju positivt i mina öron iaf.

Nu verkar det vara mer eller mindre spikat att Fairlo kommer erbjuda 100K. Frågade tidigare om de kommer att kommunicera ut en sådan höjning. Fairlo svar var att ”de absolut kommer meddela detta, bl.a via mail, när det är dags”. Mina spekulationer men det låter ju positivt i mina öron iaf.
Låter ju positivt! Kanske det kommer i samband med ett av deras mail om att det är dags för dragning. =)

En sak som gör mig nyfiken. Hur kan nya bolag som Fairlo se stort värde i att höja först 10.000 till 50.000 sen till 100.000 medan alla andra aktörer inte ser det värdet?
Beror det på att Fairlo har större ekonomiska muskler att kunna investera eller vad kan det bero på?
Jag ser det enbart som positivt då jag gillar allt med Fairlo men ändå nyfiken på varför vissa MAX beviljar 5.000 och aldrig ruckar på det medan vissa andra höjer och höjer.

En sak som gör mig nyfiken. Hur kan nya bolag som Fairlo se stort värde i att höja först 10.000 till 50.000 sen till 100.000 medan alla andra aktörer inte ser det värdet?
Beror det på att Fairlo har större ekonomiska muskler att kunna investera eller vad kan det bero på?
Jag ser det enbart som positivt då jag gillar allt med Fairlo men ändå nyfiken på varför vissa MAX beviljar 5.000 och aldrig ruckar på det medan vissa andra höjer och höjer.
Det är en intressant aspekt , man undrar ju verkligen .

exakt också om dom lånar ut 100k till 20 personer tar det flera flera flera år innan dom for tbx det ser ingen vinst på det heller:D

Intressant med 100k. Men jag är långt ifrån de målet antar jag. Ligger på 10k 3e inbetalning sen höjning från 5k nu på torsdag. Nu till frågan: är det någon som fått högre än 20k ? Eller går de stegvis? Verka va olika som jag läst här på forumet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp