Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gothia inkasso

Jag skulle egentligen behöva sänka månadskostnaden dit ett tag, men vet inte hur jag ska lyckas med de faktiskt. Känns nästan omöjligt ett tag och vill inte att skulden ska öka heller då jag fått ner den från 120.000 ändå.. :(
Fråga om du kan få betala 2500 under 6 månader.

Fråga om du kan få betala 2500 under 6 månader.
Jag ringde gothia, de kunde sänka från 4000kr/mån till 2000kr/mån under en 6 månaders period.
Dock så skulle min totala skuld ha minskat med 2000kr genom att jag betalat in 12.000kr under dessa 6 månader. Vilket känns väldigt ovärt, jag får försöka få in lite på någon annan skuld istället.

Jag ringde gothia, de kunde sänka från 4000kr/mån till 2000kr/mån under en 6 månaders period.
Dock så skulle min totala skuld ha minskat med 2000kr genom att jag betalat in 12.000kr under dessa 6 månader. Vilket känns väldigt ovärt, jag får försöka få in lite på någon annan skuld istället.
Ja om du kan fortsätta betala 4000 kr så förstår jag att du väljer det så att skulden minskar snabbare. Jag hade inget val och var "tvungen" att sänka månadskostnaden, ligger back vissa månader så då är varje krona viktig. Men nu har Gothia lovat att frysa räntan om jag höjer fr 600 kr till 1000 kr i månaden så jag hoppas att de inte ångrar sig den dagen jag kan höja, det kommer vara värt då det är en Vivus skuld med hög ränta. Vi kämpar på :)

Ja om du kan fortsätta betala 4000 kr så förstår jag att du väljer det så att skulden minskar snabbare. Jag hade inget val och var "tvungen" att sänka månadskostnaden, ligger back vissa månader så då är varje krona viktig. Men nu har Gothia lovat att frysa räntan om jag höjer fr 600 kr till 1000 kr i månaden så jag hoppas att de inte ångrar sig den dagen jag kan höja, det kommer vara värt då det är en Vivus skuld med hög ränta. Vi kämpar på :)
Bra kämpat :)

Tack min vän :) Har fortfarande mardrömmar av Vivus-lånet. SÅ SKÖNT att inte ha aktiva smslån längre (dock krediter har jag fortf), sista jag lånade var ViaConto juni 2019 och det är väck i maj i år, bara 2 betalningar kvar till Partner inkasso.

Vi är många som har kämpat med Vivus!

Min erfarenhet är allt annat än bra.
Håller i dagsläget på att kämpa mig skuldfri och har lyckats göra vettiga ackordsuppgörelser med flera andra bolag utom just gothia. Min skuld där är på 15200 I dagsläget där hälften är räntor. Deras "deal" var jag jag skulle göra en inbetalning på 15000, alltså en rabatt på 200, ett skämt.
Den största skulden jag har är hos axactor på lite över 500.000. Där jobbar humana människor som utan några problem sänkte skulden med 100.000

Men ska göra ett sista försök idag och se om dom kan tänka sig att göra en bättre deal. Har pengarna men tänker kriga lite för att gå hyfsat som en vinnare ur striden

Håller i dagsläget på att kämpa mig skuldfri och har lyckats göra vettiga ackordsuppgörelser med flera andra bolag utom just gothia. Min skuld där är på 15200 I dagsläget där hälften är räntor. Deras "deal" var jag jag skulle göra en inbetalning på 15000, alltså en rabatt på 200, ett skämt.
Den största skulden jag har är hos axactor på lite över 500.000. Där jobbar humana människor som utan några problem sänkte skulden med 100.000

Men ska göra ett sista försök idag och se om dom kan tänka sig att göra en bättre deal. Har pengarna men tänker kriga lite för att gå hyfsat som en vinnare ur striden
Ja Gothia och fd.Lindorff är inte roliga

Håller med dig i allt i princip, dock går du väl som en förlorare i längden om du behöver betala stora räntekostnader till Gothia? Bättre att betala in och slippa de där hemska människorna väl? Tänker på att du faktiskt har pengarna.

Har haft tuffa förhandlingar med flera inkasso bolag senaste dagar. Gothia är tuffa men fick ner skulden från 36k till prick 33k…Betalade dem i går….Lycka till

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp