Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gothia inkasso

Hade en dust med dem förra veckan. De vill att man betalar av sin skuld på 6 månader för att räntekostnaderna blir för höga annars sa hon jag pratade med.
Då min ekonomi är otroligt ansträngd just nu så gick dom efter mycket om och men med på en lite lägre summa i 3 månader.
Oj, blir orolig när jag läser detta! Min Vivus skuld ligger hos dem och i o m pandemin så gick de med på att sänka fr 1200 till 600 kr/mån men även när jag betalade 1200 kr så sa dem att skulden knappt minskar. Men ändå förstod de och de höll med mig att bättre att betala lite än att det går till kf. De har aldrig sagt ngt om att skulden ska betalas på 6 mån. Är det ngt nytt de har börjat med, vet att Svea och Intrum har sådana regler.
Kommer inte kunna höja beloppet förrän nästa år i bästa fall.
Min tillfälliga avbetalningsplan löper ut nu i april och de skulle ringa mig har de sagt.

Oj, blir orolig när jag läser detta! Min Vivus skuld ligger hos dem och i o m pandemin så gick de med på att sänka fr 1200 till 600 kr/mån men även när jag betalade 1200 kr så sa dem att skulden knappt minskar. Men ändå förstod de och de höll med mig att bättre att betala lite än att det går till kf. De har aldrig sagt ngt om att skulden ska betalas på 6 mån. Är det ngt nytt de har börjat med, vet att Svea och Intrum har sådana regler.
Kommer inte kunna höja beloppet förrän nästa år i bästa fall.
Min tillfälliga avbetalningsplan löper ut nu i april och de skulle ringa mig har de sagt.
Känns som att det beror helt på vem man pratar med. Har en skuld på strax över 20000 kr och betalar 2000 kr per månad varav strax under 600 kr är ränta. Så nog minskar den ju men inte tillräckligt snabbt enligt den personen. Aldrig tidigare hört dem uttrycka sig om några 6 månader, så jag blev lite paff.

Gothia är nog det inkssso bolaget som jag och min sambo hatt mest skulder till . Alltid varje gång när ett ärende skickats till kronofogden har dom alltid begärt 3000 kr att återkalla det . Hur stor skulden än varit . Senast en vecka sedan frågade jag om anstånd om att få betala dubbelt nu i april eftersom var sen mer mars fakturan . Och det var inga problem alls !

Jag har skuld där på drygt 85.000kr. Betalar 4000kr/mån.
Minskas med drygt 1800kr, resten är ränta :'(
Men kan inte betala mer just nu så de får gå.

Känns som att det beror helt på vem man pratar med. Har en skuld på strax över 20000 kr och betalar 2000 kr per månad varav strax under 600 kr är ränta. Så nog minskar den ju men inte tillräckligt snabbt enligt den personen. Aldrig tidigare hört dem uttrycka sig om några 6 månader, så jag blev lite paff.
Min skuld är på ca 19 000 kr. Fr början ville de att jag skulle betala minst 2-3 000 kr varje månad men jag sa att det verkligen verkligen är helt omöjligt så de gick med på 1200 kr men sa då att skulden inte kommer minska så mkt men när jag sa att jag just då måste prioritera att hålla huvudet över vattenytan och hellre att skulden inte minskar mot att den inte går till kf så de höll med. Betalade 1200 kr i ca 1 års tid sen 600 kr/mån sista året.
Inte kul att just hos Gothia spelar det så stor roll vem man pratar med.

Jag har skuld där på drygt 85.000kr. Betalar 4000kr/mån.
Minskas med drygt 1800kr, resten är ränta :'(
Men kan inte betala mer just nu så de får gå.
Det är exakt det att hade vi kunnat betala mer så hade vi gjort det. Så kul är det inte att ge bort tusenlappar varje månad till diverse inkassoföretag.

tycker gotica är bra och göra med har en skuld på 115k betalar 2500 kr varje månad ska dock betala väck den snart inom 2 veckor hela skulden. alltid fått anstånd om jag fort svårt att betala. har varit sen många många gånger utan och skickat till kfm bara en påminelse efter 6 dagar försening. tror jag har varit sen 1 månad utan dom har skickat det till kfm också efter påminelsen.

Det är exakt det att hade vi kunnat betala mer så hade vi gjort det. Så kul är det inte att ge bort tusenlappar varje månad till diverse inkassoföretag.
Precis, jag har diskuterat fryst ränta med dem också, men då ska skulden vara betald på Max 12 månader. Vilket blev ca 7500kr / mån för mig. Sa att de är totalt omöjligt, de får gå med 4000kr just nu. Har inte så stort val. Har massa annat ja behöver prioritera före tyvärr.

Precis, jag har diskuterat fryst ränta med dem också, men då ska skulden vara betald på Max 12 månader. Vilket blev ca 7500kr / mån för mig. Sa att de är totalt omöjligt, de får gå med 4000kr just nu. Har inte så stort val. Har massa annat ja behöver prioritera före tyvärr.
Mig erbjöd de fryst ränta om jag börja betala 1000 kr/mån. Så jag tänkte förhandla med dem om 6 mån om de kan frysa räntan om jag höjer till 800 kr (fr 600 kr). Säger som du, just nu är det omöjligt.

Mig erbjöd de fryst ränta om jag börja betala 1000 kr/mån. Så jag tänkte förhandla med dem om 6 mån om de kan frysa räntan om jag höjer till 800 kr (fr 600 kr). Säger som du, just nu är det omöjligt.
Jag skulle egentligen behöva sänka månadskostnaden dit ett tag, men vet inte hur jag ska lyckas med de faktiskt. Känns nästan omöjligt ett tag och vill inte att skulden ska öka heller då jag fått ner den från 120.000 ändå.. :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp