Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gothia inkasso

Om detta företag är grisar för att de med all rätt driver in pengar då nån lånat mer än vad de kan betala tillbaka, vad är då en gris för dig? Observera att jag inte har nån koppling till detta företag, är bara så trött på såna låga inlägg som förfular ett annars intressant forum. Håll god ton tack.
Exakt så.
Att de godkänner en avbetalningsplan och att jag inte sitter hos KFM just nu är jag väldigt tacksam över.
Hyfsat bra avbetalningsplan dessutom, de ser till att skulden minskar.

Exakt så.
Att de godkänner en avbetalningsplan och att jag inte sitter hos KFM just nu är jag väldigt tacksam över.
Sund inställning du har! Det är som sagt ingen rättighet att få till en avbetalningsplan.

Jag tror att det är kört tyvärr, då dessa grisar är hårda. Men som någon sa ovanför : försök att betala in något iallafall. Typ det du kan. Det visar på gest av god betalningsvilja och chansen att de blir mildare mot dig ökar
Har faktiskt inget ont att säga om min upplevelse av Gothia.
2 av mina lån, Lumify och Expresskredit, gick till Gothia.
Fick en avbetalningsplan på 3000kr i månaden, det är betydligt lägre än det jag skulle betala till
Exakt så.

men vad härligt att ni tycker att dom är bra! Själv tycker jag att det är idioti att man inte får chans till en avbetalningsplan utan att först betala in hiskeliga summor.

Jag har bara bra erfarenheter. Släppte Lumify till dem. Bad om att få betala 500 kr per månad. Det gick de med på i 3 månader. Sedan ville de höja till 1500, men bad om att bara få höja till 1000 kr, vilket de direkt gick med på. Ny plan igen om 6 månader efter det.

Om detta företag är grisar för att de med all rätt driver in pengar då nån lånat mer än vad de kan betala tillbaka, vad är då en gris för dig? Observera att jag inte har nån koppling till detta företag, är bara så trött på såna låga inlägg som förfular ett annars intressant forum. Håll god ton tack.
Så bara för att man driver in pengar ”med all rätta” så ska man få göra det på vilket sätt som helst? Snälla vad vet du om hur de behandlat mig, min historia och min relation till dem? Innan du uttalar dig eller har åsikter bör du ta reda på fakta innan. Snälla någon läs vad folk skriver om dem här, man hör den ena fräcka historian efter den andra. Läs om alla usla omdömen de får av deras kunder allt från trustpilot till här. Det säger ju någonting. Mig har de ljugit rakt upp och ner för i ansiktet gällande belopp, de har hotat med kronofogden fastän jag alla månader gjorde rätt för mig och skötte min avbetalningsplan. Deras handläggare uttryckte till och med öppet att ibland spelar det ingen roll om man betalar i tid, de vill få in skulden så snabbt som möjligt och bryr sig egentligen inte om att andra kan få sina liv förstörda om de hamnar hos kronofogden. Har säkert pratat med 100 handläggare där varav 2 av dem har varit trevliga. Min sambo som varit permitterad och vänt och vridit på varenda krona under 1 års tid fick en avbetalningsplan på 8000 på en summa som inte var så gigantisk, när hon skött sina betalningar ett tag och snällt bad om att sänka beloppet pga vi knappt hade till hyran så skickade handläggaren 2/3-delar av ärendet till kronofogden???! För att en kund bad om att eventuellt få sänka beloppet? Allvarligt?
Nej du, ta reda på fakta innan som sagt. Till och med gothia har själva sagt att det är tjänstefel det handläggaren gjorde och framförallt på det sättet han gjorde. Gothia är och förblir grisar för mig. De är oärliga, pengasugande, hänsynslösa mytomaner helt utan skam. Så otroligt skönt att inte ha med dem att göra längre!

Sund inställning du har! Det är som sagt ingen rättighet att få till en avbetalningsplan.
Det är en inställning som fler borde ha.
Jag har ju inte skött mina åtaganden gentemot Lumify och Expresskredit.
När deras indrivare sedan ändå erbjuder mig en avbetalningsplan så får jag ju vara nöjd.

Har blivit bra bemött av gothia, dock rätt så höga inbetalningar har det varit varje månad. Tror det beror på mkt vilken handläggare man får också. Har bett om amorteringsbefrielse nån månad och har då fått betalat dubbelt nästa, en annan gång fick jag inte det. fick även fryst ränta efter ungefär 1 år.. men då kanske dom också såg att jag betalat in enligt överenskommelse och aldrig missat.
Har stött på mycket värre inkasso bolag, orkar inte ens skriva namnen! Bara glad att jag är av med all skit.

med det vill jag säga, olika människor/inkassobolag = olika bemötanden, tyvärr. En annan har fått bra upplevelse en annan har fått en dålig. Det behöver inte betyda att den ena parten har rätt, man kan fortfarande ha olika åsikter

Min betalplan hos Gothia har blivit förlängd med 6 månader igen. Fick post på Kivra om detta. Någon som vet om dom även skickar brev om det hem? Jag fick det sist det blev förlängt men tänker om det var lite nytt med Kivra för dom då.

Min betalplan hos Gothia har blivit förlängd med 6 månader igen. Fick post på Kivra om detta. Någon som vet om dom även skickar brev om det hem? Jag fick det sist det blev förlängt men tänker om det var lite nytt med Kivra för dom då.
Nej de gör dom inte :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp