Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gothia inkasso

Gothia skickade hela min skuld till KFM för att jag var sen med betalningen en dag. De skickade mig till KFM samma dag de mottagit betalningen för de ansåg jag brutit mot överenskommelsen. Mot att jag betalade in 5000 kr skulle de dra tillbaka skulden. Gjorde det dagen efter vi kommit överens om det. Men så får jag i förra veckan ett delginingskvitto som är daterat över 2 veckor efter att jag betalat. Kontaktade KFM och de säger skulden är aktiv och ligger kvar, gothia har ej dragit tillbaks den. Förväntar mig av ett inkassobolag som så hårt kräver man håller överenskommelser att de själva också gör det. Pinsamt Gothia!

Jag har råkat ut för detta med Gothia flera gånger, att dom skickar allt till KFM bara man är 1-2 dagar sen med betalningen.

Går skulden till KF om man betala 1 vecka sen? Har 2 fakturor på gothia, jag måste vänta tills jag får skatteåterbäringen att kan betala dem!

Går skulden till KF om man betala 1 vecka sen? Har 2 fakturor på gothia, jag måste vänta tills jag får skatteåterbäringen att kan betala dem!
Dom brukar vara rätt så snabba , men maila dom och be om anstånd tills pengarna så kommer så hjälper dom säkert dig ! Jag funkat flera gånger för mig :)

Oj! Alltså det tillkommer alltid en påminnelseavgift (60 kr) detta går ju ut efter några dagar. Men de kan ändå vara riktigt snabba att skicka vidare till KFM. De har inte exakt antal dagar, däremot skulle jag säga att det är riktigt bråttom att få in betalningen när du mottar påminnelseavgiften. Jag vågar helt ärligt inte svara (vill inte skrämma upp dig) du borde ha kollat med dem innan, det uppskattar dom. Jag vågar inte svara men skulle råda dig till att betala in det som du kan nu, sen om det är 200 kronor eller 1500 kronor har ingen betydelse. För att kompensera nu måste du visa på god betalningsvilja.

Jag får alltid påminnelse fr de efter ca 6-7 dagar men de gångerna jag inte betalat påminnelsen ganska omgående har de skickat till Kfm (och sen återkallat mot en summa)
Det bästa är att ringa och be om uppskov.

Jag får alltid påminnelse fr de efter ca 6-7 dagar men de gångerna jag inte betalat påminnelsen ganska omgående har de skickat till Kfm (och sen återkallat mot en summa)
Det bästa är att ringa och be om uppskov.
Precis! Bästa är att vara rak och tydlig direkt. Gärna trycka på att det är en pandemi, och på något sätt visa gest på god vilja att betala. Exempelvis att man erbjuder sig att kanske betala lite mer en annan månad (förslagsvis månaden därpå) och även i det fall man haft avbetalningsplanen ett tag och om man skött den...att man då kan trycka på att man skött avbetalningsplanen felfritt hittills. Som sagt man lär sig sina knep. Man ska dock inte ta för vana att vara sen med inbetalningar eller tro att man alltid kommer bli beviljad, anstånd, uppskov med mera.

Känslan när 250k landar hos gothia.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp