Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gohtia inkasso

Hoppas de inte kräver ett högre belopp från dig också.

Jag hade 500 kr/mån hos dem och från ingenstans så höjde dem till 4500 kr vilket var omöjligt för mig. Jag lyckade få ner det till 3500 kr men det var ändå mycket. Klarade inte att betsla denna månaden och enligt de så skickade det till kfm nu... de ville inte vänta till slutet av månaden att jag betalar dubbelt. De vill inte heller återkalla det. Så nur det kört för mig, blir mitt första betalningsanmärkning nu.

Förstår inte varför de har blivit så hårda nu. Innan så var de jättetrevliga och hjäpte alltid till om man hade svårt att betala.
Fy vad surt. Det där var riktigt tufft av dom. Fick igenom 800 kronor på 3 månader sedan vill de ha 3000 i månaden. Får se hur det går efter dessa 3 månader, har ingen större förhoppning att jag löser 3000 månaden så det lär ju gå åt skogen men får försöka i alla fall. De vill att man ska betala på 6 månader punkt. Gick inte med på längre avbetalning.

Nej ingen förklaring, jag fick bara brev hos Kivra om att de har höjt avbetalningsplan med fakturan. Vi har inte tidigare heller kommit överens att ja till exempel ska betala en viss summa i några månader för att sedan höja heller.
Min skuld var 22000 kr och avbetalningsplanen är över halvår gammal. Jag förstår att 500 kr va lite och att skulden knappt minskade men att först få 500 kr för att sedan höja till 4500 kr fattar jag inte. Jag frågade dem om jag kunde betala 1500 kr tills jag kommer på fötter igen i några månader men nej, fick sänkt till 3500 kr och då sa de att de gjorde undantag.
Då är det glasklart, de har stramat åt rejält!

Fy vad surt. Det där var riktigt tufft av dom. Fick igenom 800 kronor på 3 månader sedan vill de ha 3000 i månaden. Får se hur det går efter dessa 3 månader, har ingen större förhoppning att jag löser 3000 månaden så det lär ju gå åt skogen men får försöka i alla fall. De vill att man ska betala på 6 månader punkt. Gick inte med på längre avbetalning.
Om du kan lägga undan de första tre månaderna samt använd om du har betalfria månader på andra lån så att du kan betala 3000kr den fjärde månaden och den näst sista så finns det chans att du kan få betala 1500 sista månaden och sen en betalning till. Går de inte med på det så har du ca 2 veckor på dig fr förfallodatum.

6 mån för min del skulle innebära 3700kr/mån exkl ränta. Finns inte en chans att det kan gå!!! Då är det bara att förbereda sig på det värsta.

6 mån för min del skulle innebära 3700kr/mån exkl ränta. Finns inte en chans att det kan gå!!! Då är det bara att förbereda sig på det värsta.
Så hemskt om det blir så! Hoppas verkligen de höjer för dig som de har gjort för mig. Bäst om du kanske pratar med dem nu innan och kanske höjer själv med 100/200 kr så du kanske köper lite tid.
Har du haft löneutmätning nån gång? Vet du hur det går till? Hur långt tid efter utslaget det hör av sig och när de börjar med det?
Nu när jag loggar in hos Kronofogden att de har ansökt. Så jag väntar att jag ska få brevet och efter de har ja ca 10 dagar att svara. Om jag inte svarar får jag påminnelse. Hur länge kan jag vänta med att inte svara innan de söker upp mig?

Så hemskt om det blir så! Hoppas verkligen de höjer för dig som de har gjort för mig. Bäst om du kanske pratar med dem nu innan och kanske höjer själv med 100/200 kr så du kanske köper lite tid.
Har du haft löneutmätning nån gång? Vet du hur det går till? Hur långt tid efter utslaget det hör av sig och när de börjar med det?
Nu när jag loggar in hos Kronofogden att de har ansökt. Så jag väntar att jag ska få brevet och efter de har ja ca 10 dagar att svara. Om jag inte svarar får jag påminnelse. Hur länge kan jag vänta med att inte svara innan de söker upp mig?
Hahahahaha... det var inte snällt att du hoppas att de höjer för mig som för dig :facejoy:
Precis så har jag tänkt göra, pratade med dem förra månaden men de sa att jag skulle återkomma när det börjar närma sig vilket blir i oktober. Men jag tänker ringa nästa vecka.
Har inte haft löneutmätning men det jag läst här är att man hinner få minst en lön innan utmätningen drar igång.
När jag fått påminnelsen med delgivningskvittot så har jag som längst väntat ca 14 dagar och sen betalat (vill inte ha hembesök).

En fråga till alla er som fått sitt belopp höjd hos Gothia, har de ö h frågat vad ni har för inkomst?

Hahahahaha... det var inte snällt att du hoppas att de höjer för mig som för dig :facejoy:
Precis så har jag tänkt göra, pratade med dem förra månaden men de sa att jag skulle återkomma när det börjar närma sig vilket blir i oktober. Men jag tänker ringa nästa vecka.
Har inte haft löneutmätning men det jag läst här är att man hinner få minst en lön innan utmätningen drar igång.
När jag fått påminnelsen med delgivningskvittot så har jag som längst väntat ca 14 dagar och sen betalat (vill inte ha hembesök).
Ojjj förlåt!! :( Jag ville skriva att jag hoppas att de inte höjer till dig som de gjorde för mig... du ser ju min hjärna mår inte bra, mycket stress hahah :D

En fråga till alla er som fått sitt belopp höjd hos Gothia, har de ö h frågat vad ni har för inkomst?
När jag frågade dem om de kunde återkalla ärende från kronofogden då jag inte kommer kan betala hela skulden. Då sa de till mig att de kommer göra det via löneutmätning och att de ser att jag har inkomst.

Ojjj förlåt!! :( Jag ville skriva att jag hoppas att de inte höjer till dig som de gjorde för mig... du ser ju min hjärna mår inte bra, mycket stress hahah :D
Jag förstod det kompis, ingen fara, men det var roligt.
Beklagar innerligt att de gjorde så! Nu kommer många fler att hamna hos Kf. Hur det kan vara bättre än att hjälpa människor få rimliga avbetalningsplaner är inte lätt att förstå.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp