Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gohtia inkasso

Har precis samma upplevelse sista tiden. Dom är stenhårda o vägrar gå med på överskådliga avbetalningsplaner. Lägger man ett enligt en själv rimligt motbud på månadskostnaden, så hotar dom med att skicka det vidare till Kronofogden. Vilket dom snabbt gör också. Dom vill att skulden ska va avbetald på 6 månader oavsett storlek på skuld, vilket kan bli tufft för en större skuld. Dom va mer tillmötesgående förr.
Kan det vara så att nya skulder ska betalas på kortare tid? Min skuld hos de har jag haft i flera år och kommer ta flera år till att bli klar! De har aldrig nämnt till mig att skulden ska betalas på 6 mån. Men kanske att de har börjat med det nyligen. Hört fr fler att skulder ska betalas på 6 månader, även andra inkassobolag har blivit hårdare just vad det gäller tiden.

Vad har hänt med Gothia inkasso senaste månaderna? Det har gått från bäst till sämsta inkassobolaget för mig. Känns som att de har bytt personal senaste månaderna. De har blivit så otrevliga och går inte med på någonting.
Mig beviljar de avbetalningsplan för 6 månader åt gången. De brukar förlänga med samma belopp. Jag blir väldigt orolig om de skulle ändra sig nu i oktober när avbetalningsplanen förfaller och en ny ska upprättas, att de kommer begära högre belopp, då kommer korthuset rasa, den saken är säker. Ska ta och ringa dem i nästa vecka och se vad de säger.

Upplever allt på precis samma sätt som samtliga skrivit idag och igår. Mycket tuffare och 0% förståelse. Fick en tuff plan kommande två månader och efter det så ska det in en orimlig summa (sett till min situation och skuld till dem).

Upplever allt på precis samma sätt som samtliga skrivit idag och igår. Mycket tuffare och 0% förståelse. Fick en tuff plan kommande två månader och efter det så ska det in en orimlig summa (sett till min situation och skuld till dem).
Låter som att de jobbar efter en ny policy. Alla inkasso verkar närma sig varandra, att skulder ska betalas på kortare tider än förut. Blir helt absurda summor för större lån. Raka vägen i famnen på Kf då för många.

Det hette ju "Vi vill hjälpa dig att lösa dina skulder" förut på inkassospråk, nu låter det mer som "Vi vill stjälpa dig".
Så otroligt trist för alla som kämpar och sliter att få ihop ekonomin.

Ja verkligen. Hoppas innerligt att de flesta här redan lagt upp en plan och inte behöver skaffa sig en ny…

Ja verkligen. Hoppas innerligt att de flesta här redan lagt upp en plan och inte behöver skaffa sig en ny…
Det är många nu som släpper lån till inkasso, men man får nog tänka sig noga så det inte blir ännu värre när lånet kommer till inkasso. Det verkar just nu som att det kan bli så.

Usch. Nu börjar jag också bli orolig här. Har avbetalning för Credifi hos dem och det är 4000kr på 10 månader. Nu i September dras den 4:e betalningen och jag klarar mig precis så det är 2k över till mat varje månad.

Problemet är att jag väntar på brev för skulden hos Lumify, som egentligen förföll dagen efter Credifi men har inte hört ett ord om Lumify. Hoppades ju på att få baka ihop en avbetalning för båda dessa samtidigt men det blev ju inte alls så. Och om Gothia nu har blivit såpass hårda, ja då är det väl kfm som blir härnäst. Hade annars sökt samlingslån i januari men lär inte hinna klara mig till dess.. :'(

Usch. Nu börjar jag också bli orolig här. Har avbetalning för Credifi hos dem och det är 4000kr på 10 månader. Nu i September dras den 4:e betalningen och jag klarar mig precis så det är 2k över till mat varje månad.

Problemet är att jag väntar på brev för skulden hos Lumify, som egentligen förföll dagen efter Credifi men har inte hört ett ord om Lumify. Hoppades ju på att få baka ihop en avbetalning för båda dessa samtidigt men det blev ju inte alls så. Och om Gothia nu har blivit såpass hårda, ja då är det väl kfm som blir härnäst. Hade annars sökt samlingslån i januari men lär inte hinna klara mig till dess.. :'(
Hur stor är din skuld hos Lumify? Fattar du också är orolig men du betalar redan ganska mkt så det vrkar som att du har fått avbetalningsplan enligt den hårdare policyn. Jag betalar bara 600 kr/mån

Hur stor är din skuld hos Lumify? Fattar du också är orolig men du betalar redan ganska mkt så det vrkar som att du har fått avbetalningsplan enligt den hårdare policyn. Jag betalar bara 600 kr/mån
Skulden hos Credifi var på 32k, blivit 38k nu inkl. alla avgifter och 10 månaders avbetalning.
Lumify är tyvärr på 38k så den lär hamna på över 45k inkl. avgifter och annat.

Gothia ville ha 6000kr/mån för Credifi men jag föreslog 4000 och de gick med på det. Kändes inte som jag hade fått betala mindre. Men kontakten då var på chatten och kändes trevligt. Det var i juni, så de har kanske anställt ny personal efter sommaren.

Skulden hos Credifi var på 32k, blivit 38k nu inkl. alla avgifter och 10 månaders avbetalning.
Lumify är tyvärr på 38k så den lär hamna på över 45k inkl. avgifter och annat.

Gothia ville ha 6000kr/mån för Credifi men jag föreslog 4000 och de gick med på det. Kändes inte som jag hade fått betala mindre. Men kontakten då var på chatten och kändes trevligt. Det var i juni, så de har kanske anställt ny personal efter sommaren.
Du kan ju alltid testa be dem inte höja alls (försöka kostar inget) eller om de säger nej att du ber snällt att de endast höjer med 600 kr så totalt 4600 kr för båda skulderna. Säg att ni har väldigt ansträngt ekonomi just nu, säger de nej igen så kan du be att du betalar 4600 kr under de närmaste 6 månaderna och höjer sen. Så förhoppningsvis klarar du dig till samlingslånet i januari. Januari är inte så långt bort!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp