Jag har förstått det verkar vara så olika en del får bra avbetalningsplaner andra inte.Gothia är Stenhård och de lär inte sänkas
Mig hotar dom med kfm om jag inte går med på beloppet dom vill ha.Vad har hänt med Gothia inkasso senaste månaderna? Det har gått från bäst till sämsta inkassobolaget för mig. Känns som att de har bytt personal senaste månaderna. De har blivit så otrevliga och går inte med på någonting.
Vad vill de ha för belopp och för hur stor skuld?Mig hotar dom med kfm om jag inte går med på beloppet dom vill ha.
Min skuld är på 60000kr dom vill ha 6000kr i månaden i 6 månader. Sedan höja till 10000kr.Vad vill de ha för belopp och för hur stor skuld?
För mig har de tidigare varit bra. Men för 3-4 månader sen så höjde de min månadsbelopp till mycket högre. De ville inte gå med på anstånd då jag inte klarar av med att betala denna månad.
De säger att de har skickat skulden till kfm och de går inte med på att återkalla den.
Orimligt! Hade man kunnat betala 6000 kr i mån på en skuld hade skulden inte gått till inkasso.Min skuld är på 60000kr dom vill ha 6000kr i månaden i 6 månader. Sedan höja till 10000kr.
Hemskt. Jag fattar att man själv är skyldig till att man sitter i skiten, men lite förståelse hade varit schysst.
Hoppas allt går bra för dig, trots allt!
Har precis samma upplevelse sista tiden. Dom är stenhårda o vägrar gå med på överskådliga avbetalningsplaner. Lägger man ett enligt en själv rimligt motbud på månadskostnaden, så hotar dom med att skicka det vidare till Kronofogden. Vilket dom snabbt gör också. Dom vill att skulden ska va avbetald på 6 månader oavsett storlek på skuld, vilket kan bli tufft för en större skuld. Dom va mer tillmötesgående förr.Vad har hänt med Gothia inkasso senaste månaderna? Det har gått från bäst till sämsta inkassobolaget för mig. Känns som att de har bytt personal senaste månaderna. De har blivit så otrevliga och går inte med på någonting.
Känns oroväckande!Vad har hänt med Gothia inkasso senaste månaderna? Det har gått från bäst till sämsta inkassobolaget för mig. Känns som att de har bytt personal senaste månaderna. De har blivit så otrevliga och går inte med på någonting.