Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Glädjens dag

De flesta här är experter på att ta lån, inte på att undvika lån. Inte många här som lever som man lär.

Hur du inte ska hamna där igen? Ja du, har du minsta lilla respekt och kärlek för din mormor så pisssr du inte på det genom att börja ta nya skulder. Hon gav dig 900k det är en sjuk summa.

Det var blandat skämt och allvar.
Det skulle vara extremt effektivt mot ny skuldsättning. Det kommer man inte ifrån
Bra idé egentligen. Istället för spelpaus.se så har man lånpaus.se som stoppar alla lån och krediter, inkl Klarna, Qliro osv.

Önskar jag hade haft den pausen för 10 år sen redan.

Hur du eventuellt ska placera pengarna du har kvar kanske du ska kolla på något forum för placeringar. Jag skulle inte ta råd hur man placerar bäst från ett ställe där skuldsanering är i fokus.

Hade helt missat alla svar här!

Många kloka råd och tips från er alla.. Jag satte in 200 000kr på opti och så "gav jag bort" 100 000kr till min sambo som dragit en stor del av allt övrigt för att min lön gott till kredit o lån

Många kloka råd och tips från er alla.. Jag satte in 200 000kr på opti och så "gav jag bort" 100 000kr till min sambo som dragit en stor del av allt övrigt för att min lön gott till kredit o lån
Klokt val ändå trots jag inte är något fan av just opti! Men placering som placering! :) Håll dig nu! Grattis igen!

De flesta här är experter på att ta lån, inte på att undvika lån. Inte många här som lever som man lär.
Det är en process… man blir medlem här… man lär sig massor om olika lån… man söker/tar alla lån som finns… och slutar med att man aldrig mer vill låna ens en krona:) Jag personligen är i sista stadiet.

Satte du alla 200 k i en och samma portfölj? Jag har tre olika med olika risk. Jag började med Opti i november. En fördel är att lägsta insättning är 200kr medan hos Levler t ex är det 1000kr!

Satte du alla 200 k i en och samma portfölj? Jag har tre olika med olika risk. Jag började med Opti i november. En fördel är att lägsta insättning är 200kr medan hos Levler t ex är det 1000kr!
Vill du utveckla lite mer ^^ ? Typ hur mkt % samt vinsten efter ett år, låt säga i december. Skatt betalas automatiskt antar jag. Är det inte bättre med fondroboter som Lysa tex?

Fundler?
I övrigt så har börjat följa och läsa Mohammed Salihs. Han är grym.

Vill du utveckla lite mer ^^ ? Typ hur mkt % samt vinsten efter ett år, låt säga i december. Skatt betalas automatiskt antar jag. Är det inte bättre med fondroboter som Lysa tex?

Fundler?
I övrigt så har börjat följa och läsa Mohammed Salihs. Han är grym.
Fundler finns inte längre för privatpersoner
De tre olika portföljerna hos Opti har gått upp med ca 11-12% sen november 2023.
Jag kikade på Lysa också men bestämde mig för Opti.
Ja Mohammed Salih är inspirerande men min favvo är Dave Ramsey

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp