Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Glädjens dag

Skaffa ett par betalningsanmärkningar, det hindrar en del.

Detta kanske sas aningen på skämt men det sjukaste är att det är lika sant för det.
En betalningsanmärkning (utan skuld hos KFM) hindrar dig absolut noll och ingenting i livet förutom vid ny skuldsättning.
Har man inte disciplinen vilket många utav oss saknar är detta ovan ett alldeles utmärkt tips, du kommer inte kunna ta ett lån någonstans och samtidigt fortsätter ditt liv som vanligt.

Detta kanske sas aningen på skämt men det sjukaste är att det är lika sant för det.
En betalningsanmärkning (utan skuld hos KFM) hindrar dig absolut noll och ingenting i livet förutom vid ny skuldsättning.
Har man inte disciplinen vilket många utav oss saknar är detta ovan ett alldeles utmärkt tips, du kommer inte kunna ta ett lån någonstans och samtidigt fortsätter ditt liv som vanligt.
Det kan definitivt hindra en från både att hyra bostad och teckna abonnemang dock. Men har man såna saker säkrade så... Annars skulle jag säga gå i terapi, sök hjälp om du faktiskt är rädd att beteenden upprepar sig. Finns få investeringar bättre än terapi här i livet.

Ta tag i problemet omgående varför du blev skuldsatt.

Hade jag fått så mycket pengar över efter att ha blivit skuldfri så hade jag satt in pengar på börsen. Sen skapat olika konton för sparande. Typ Buffert, målsparande, skojkonto.

Vette tusan om jag inte hade försökt vara tjänstledig någon månad och kanske rest bort ensam. Jag är dock ganska introvert.
Hade jag fått så mycket pengar över hade jag definitivt undvikit börsen förutom något sparande i en indexfond eller en räntefond. Av egen erfarenhet går det väldigt fort att förlora stora belopp på börsen.

Hade jag fått så mycket pengar över hade jag definitivt undvikit börsen förutom något sparande i en indexfond eller en räntefond. Av egen erfarenhet går det väldigt fort att förlora stora belopp på börsen.
Jag menar naturligtvis bara index. Global o Sverige. Så håller med dig!

Ja jag har också tänkt på det. Egentligen det absolut bästa för att bryta beteenden och ny skuldsättning. Sjukt men sant!

Att gå till en rådgivare på sin bank är bland det sämsta du någonsin kan göra i princip.
Dom vill bara tjäna pengar på dig.
Då är det betydligt enklare att googla. Tar 5 minuter så har du några indexfonder och välja på istället för låta avgifterna bli uppätna av din bank för dom vill mjölka dig på några kronor.

Det kan definitivt hindra en från både att hyra bostad och teckna abonnemang dock. Men har man såna saker säkrade så... Annars skulle jag säga gå i terapi, sök hjälp om du faktiskt är rädd att beteenden upprepar sig. Finns få investeringar bättre än terapi här i livet.
Vad för abonnemang tänker du dig då?
Du får teckna hemförsäkring, elavtal, internet. Egentligen allting. Till och med gym. Netflix.

Om du med abonnemang syftar på handla på kredit en mobil, vilket de facto är kredit så stämmer det.

Jag kan inte komma på en enda sak där en betalningsanmärkning sätter käppar i hjulet så vida det inte involverar en form utav kreditgivning.

Vad för abonnemang tänker du dig då?
Du får teckna hemförsäkring, elavtal, internet. Egentligen allting. Till och med gym. Netflix.

Om du med abonnemang syftar på handla på kredit en mobil, vilket de facto är kredit så stämmer det.

Jag kan inte komma på en enda sak där en betalningsanmärkning sätter käppar i hjulet så vida det inte involverar en form utav kreditgivning.
Elavtal med betalningsanmärkning så kan dom kräva deposition..

Idag är verkligen glädjens dag för mig!

Jag har dragit ett jävla släp av skulder och lån på 600k med dåliga räntor som gjort att jag trots relativt bra lön ej kunnat unna mig något men min mormor ringde mig imorse o sa åt mig att kolla min bank o när jag loggade in trodde jag inte mina ögon, där fanns 900 000kr insatta som en gåva (för tidigt arv) efter deras sommarstugeförsäljning, jag har nu ikväll betalat ALLT och jag undrar nu hur jag ska hålla mig borta från att hamna i samma sits igen?
Vilken härlig mormor, synd att 600k gick till skulder istället för något roligare. Men men sånt är livet

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp