Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Gör nytt underskott kapital

Jag tänkte kolla om det är någon här som har ändrat sitt underskott av kapital på deklarationen tillfälligt för att få ett lån ?
Jag behöver verkligen ett samlingslån för att gå runt igen men har alldeles för högt underskott.
Uc scoren är på 23.4 nu och alla mina ff försvinner mellan augusti och november. Men hade behövt släcka de största bränderna innan de gå vidare till inkasso. Har 10 ff kvar

Mina funderingar är:
Vad ska man skriva för siffror i stället så länge?

Hur lång tid tar de tills skatteverket har "godkänt" det?

Hur snabbt ser man det på uc?

Hur mycket kan uc gå upp om man bara ändrar de ?

Tacksam för svar :D

Jag tänkte kolla om det är någon här som har ändrat sitt underskott av kapital på deklarationen tillfälligt för att få ett lån ?
Jag behöver verkligen ett samlingslån för att gå runt igen men har alldeles för högt underskott.
Uc scoren är på 23.4 nu och alla mina ff försvinner mellan augusti och november. Men hade behövt släcka de största bränderna innan de gå vidare till inkasso. Har 10 ff kvar

Mina funderingar är:
Vad ska man skriva för siffror i stället så länge?

Hur lång tid tar de tills skatteverket har "godkänt" det?

Hur snabbt ser man det på uc?

Hur mycket kan uc gå upp om man bara ändrar de ?

Tacksam för svar :D
Har du redan fått dina skattepengar? Isf tror jag du har 30 dagar på dig att betala in summan du tar bort... jag är inte så insatt i detta men är många här som ändrat så nån borde kunna svara :)

Har du redan fått dina skattepengar? Isf tror jag du har 30 dagar på dig att betala in summan du tar bort... jag är inte så insatt i detta men är många här som ändrat så nån borde kunna svara :)
Inte jag heller, men tror att de blir som rest skatt att man måste betala innan november om jag inte ändrar tillbaka innan dess då :thinking: jag ändrade innan och då stog det inget om det men de kanske kommer något om det ^^

Hej jag är inne på samma men av en helt annan anledning. Är delägare i farsans aktiebolag och vi har revisor så farsan går igenom familjens inkomstdeklararation med farsan. Är inte så supersugen på att visa att jag har ett underskott av kapital på 28 000 går det att ändra dessa siffror? Någon som vet? Å fattar inte konsekvenserna? Jag ska bara ändra för 3-4 dagar.

Det går att ändra och sen ändra tillbaka igen. Men Skatteverket måste godkänna det också för att det ska ändras.
Jag ändrade förra årets underskott förra året i juni och 1 månad innan det ändrades på UC (två veckor tog det för Skatteverket)
och ändrade nuvarande års underskott nu den 4 maj

Det går att ändra och sen ändra tillbaka igen. Men Skatteverket måste godkänna det också för att det ska ändras.
Jag ändrade förra årets underskott förra året i juni och 1 månad innan det ändrades på UC (två veckor tog det för Skatteverket)
och ändrade nuvarande års underskott nu den 4 maj

vad ändrade du från och till?

mvh

Hej jag är inne på samma men av en helt annan anledning. Är delägare i farsans aktiebolag och vi har revisor så farsan går igenom familjens inkomstdeklararation med farsan. Är inte så supersugen på att visa att jag har ett underskott av kapital på 28 000 går det att ändra dessa siffror? Någon som vet? Å fattar inte konsekvenserna? Jag ska bara ändra för 3-4 dagar.
Vet inte vad som gäller för AB men i enskildfirma så ändrar man underskottet i deklarationen men du kan inte ändra i själva bokföringen för det är inte tillåtet. 28 000 kr är väl inte SÅ farligt underskott.

Jag ändrade också förra året, minskade underskottet med ca 40 000 kr. Jag gjorde genom att logga in på skatteverket och sen öppna den redan inlämnade deklarationen och ändra direkt i den. Inga extra papper eller blanketter. Ca 2 månader senare ändrade jag igen (tillbaka till det ursprungliga underskottet) men då fick jag meddelande fr Skatteverket att de ville veta varför jag ändrar tillbaka. då så jag som det var, att jag ville bättra min uc inför låneansökan. De accepterade mitt svar utan vidare diskussioner och sen fick jag tillbaka lite till på skatten.

Vet inte vad som gäller för AB men i enskildfirma så ändrar man underskottet i deklarationen men du kan inte ändra i själva bokföringen för det är inte tillåtet. 28 000 kr är väl inte SÅ farligt underskott.
Alltså jag vill bara ändra i inkomsdetklarationen tillfälligtvis så att han inte kan se där det står underskott av kapital, thats it...sen ändra tillbaka men fattar inte riktigt hur man gör. Hur påverkas mina andra siffror av detta osv..? Hm med tanke på att mina lån (alla förutom det som är hos gothia inkasso) är relativt små så är det ju väldigt mycket ränta. Dessutom om de jämför med ett schysst banklån är det ju räntan på minst 100-200 000 iallfall, så det är ju ganska hög ränta enligt mig och ganska mycket i bara ränteutgifter för ett par fisiga sms-lån där det beloppet du lånat är ganska lågt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp