Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Gör nytt underskott kapital

Alltså jag vill bara ändra i inkomsdetklarationen tillfälligtvis så att han inte kan se där det står underskott av kapital, thats it...sen ändra tillbaka men fattar inte riktigt hur man gör. Hur påverkas mina andra siffror av detta osv..? Hm med tanke på att mina lån (alla förutom det som är hos gothia inkasso) är relativt små så är det ju väldigt mycket ränta. Dessutom om de jämför med ett schysst banklån är det ju räntan på minst 100-200 000 iallfall, så det är ju ganska hög ränta enligt mig och ganska mycket i bara ränteutgifter för ett par fisiga sms-lån där det beloppet du lånat är ganska lågt?
ok, jag förstår! Mitt underskott är på ca 70 000 kr så 28 000 är rena drömmen för mig :)
Som jag skrev precis innan så ändrade jag direkt i deklarationen.

ok, jag förstår! Mitt underskott är på ca 70 000 kr så 28 000 är rena drömmen för mig :)
Som jag skrev precis innan så ändrade jag direkt i deklarationen.
Hehe fattar fattar...! Jag lär väl hamna där snart...okej ska testa. Hur lång tid tar det innan dom godkänner? Hur påverkas uträkningen, siffrorna och det jag ska få tillbaka?

Men måste man betala in till skv innan dom ändrar underskottet eller ändras det ändå?

Så...jag kan gå in och ändra underskottet till 0 Nu? Bara det att det ska godkännas av skatteverket? Min revisor deklarerar åt mig 2:a juni vill inte att farsan ska se alla mina lån och så. Sen ändrar jag tillbaka

Hur tänker ni!? Ni pratar om att göra en felaktig ändring i deklarationen vilket i första hand är brottsligt att lämna oriktiga uppgifter till en myndighet. Om en revisor som du skriver ska gå igenom era deklarationer så kommer hen att se alla uppgifter inkl betalda räntor under året oavsett om du/ni nollar det...

Aspekt två i det hela är att ni har ju betalat dessa räntor under året och enligt lag så är det 30 % i avdrag på räntorna så har du betalat 28000 i räntor under året så får du tillbaka nästan 9000 kr på bara räntan.

Del 3 som du/ni inte verkar förstå är att när ni gjort ändringen och skickat in deklarationen så kan ni inte ändra tillbaka och då väcker ni ju skattmasens intresse rejält eftersom de har fått uppgifter på att ni betalat ränta från dessa företag och plötsligt har ni meddelat att ni inte alls har betalat denna ränta varpå skatteverket börjar utreda vad anledningen till denna miss är.

svarar du/ni då att ni inte ville visa pappa att jag betalar ränta eller ha lägre underskott än vad jag har för att se bättre ut hos långivare framåt så jag kan dra på mig mer lån och få ännu högre underskott!?

Ibland blir man mörkrädd alltså... tänker ni fel i sväng 1,2 och 3 så tänk en extra gång för eran egen skull! Stå för eran situation och ta konsekvenserna för det istället för att försöka mygla och mörka, det blir bara värre längre fram.

Du verkar ha fått en hel del om bakfoten och ditt resonemang brister på flera punkter. Du ändrar ju ditt underskott till statens FÖRDEL alltså att du har betalat mindre i ränta än vad du har gjort (för det första) för det andra så ändrar du tillbaka sen till det korrekta när slutskatten skall summeras. Resterande är ju så vimsigt att jag inte ens orkar svara på.

Så...jag kan gå in och ändra underskottet till 0 Nu? Bara det att det ska godkännas av skatteverket? Min revisor deklarerar åt mig 2:a juni vill inte att farsan ska se alla mina lån och så. Sen ändrar jag tillbaka
Ja det kan du göra, logga in i och ändra ditt underskott. Men har du något lån som din pappa känner till eller om du har köpt saker på avbetalning så kan du ju ha ett litet underskott i alla fall. 10-20% av inkomsten anses ok underskott.
När du har ändrat i deklarationen så glöm inte att spara dina ändringar.

Del 3 som du/ni inte verkar förstå är att när ni gjort ändringen och skickat in deklarationen så kan ni inte ändra tillbaka och då väcker ni ju skattmasens intresse rejält eftersom de har fått uppgifter på att ni betalat ränta från dessa företag och plötsligt har ni meddelat att ni inte alls har betalat denna ränta varpå skatteverket börjar utreda vad anledningen till denna miss är.

svarar du/ni då att ni inte ville visa pappa att jag betalar ränta eller ha lägre underskott än vad jag har för att se bättre ut hos långivare framåt så jag kan dra på mig mer lån och få ännu högre underskott!?
Man kan visst ändra. Det är inget brottsligt att ändra sitt underskott. För min del blev det mindre att få tillbaka på skatten när jag ändrade. Det som i så fall är brottsligt är att ljuga om att man betalat mer i räntor än vad man gjort.
Vilket inte är fallet här. Så du verkar inte hänga med utan du går igång på att du missuppfattat nånting.

Men måste man betala in till skv innan dom ändrar underskottet eller ändras det ändå?
Nu hade jag inte kvarskatt att betala tillbaka när jag ändrade mitt underskott, om det är det du menar med din fråga, att du har kvarskatt? Det finns datum man får hålla koll på när kvarskatten ska betalas in, men har man kvarskatt och minskar underskottet så kommer du få betala mer. Men om du ändrar sen, alltså lägger tillbaka det du drog bort fr ditt underskott så ändras även din kvarskatt.

Ja det kan du göra, logga in i och ändra ditt underskott. Men har du något lån som din pappa känner till eller om du har köpt saker på avbetalning så kan du ju ha ett litet underskott i alla fall. 10-20% av inkomsten anses ok underskott.
När du har ändrat i deklarationen så glöm inte att spara dina ändringar.
Vart ändrar jag underskottet? Hittar inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp