Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Gör nytt underskott kapital

Vart ändrar jag underskottet? Hittar inte.
Logga in på skatteverket och öppna din deklaration. Gå till Ändra och sen bläddrar du till Ränteutgifter (eller liknande) och då får du upp en ruta där du kan skriva i det nya underskottet som du vill ändra till. Glöm inte att spara.

Logga in på skatteverket och öppna din deklaration. Gå till Ändra och sen bläddrar du till Ränteutgifter (eller liknande) och då får du upp en ruta där du kan skriva i det nya underskottet som du vill ändra till. Glöm inte att spara.
Ringde in till skatteverket, kärringen i kundtjänst sa att man kan se att man ändrat hon kollade även med sin kollega, då min revisor ändå ska se min deklaration......?

Ringde in till skatteverket, kärringen i kundtjänst sa att man kan se att man ändrat hon kollade även med sin kollega, då min revisor ändå ska se min deklaration......?
Men kommer din revisor att diskutera med din pappa din deklaration? Jag får min deklaration i Kivra, inte på papper, så jag vet inte hur det kommer se ut. Antagligen kommer dina förtryckta uppgifter att synas och i kolumnen bredvid så kommer dina nya uppgifter att stå.

Räntor som betalas till kreditgivare från kredittagare klassas som beskattningsbar intäkt för kreditgivaren och betalande kredittagare har 30 % i avdrag på betald ränta, om man då sitter och hittar på att man bara betalat 5000 i ränta när det i deklarationen står redovisat 30000 från kreditgivare så är det klart att Skatteverket utreder hurvida intäkten/räntan stämmer överens med kredittagarens uppgifter.

och JA dina räntekostnader kommer att synas när din deklaration granskas, det står även om du ändrat till mindre betald ränta än vad det är redovisat.

Håll huvudet högt och förklara om frågan ens kommer att du har lånat till diverse saker och så är det.

Räntor som betalas till kreditgivare från kredittagare klassas som beskattningsbar intäkt för kreditgivaren och betalande kredittagare har 30 % i avdrag på betald ränta, om man då sitter och hittar på att man bara betalat 5000 i ränta när det i deklarationen står redovisat 30000 från kreditgivare så är det klart att Skatteverket utreder hurvida intäkten/räntan stämmer överens med kredittagarens uppgifter.

och JA dina räntekostnader kommer att synas när din deklaration granskas, det står även om du ändrat till mindre betald ränta än vad det är redovisat.

Håll huvudet högt och förklara om frågan ens kommer att du har lånat till diverse saker och så är det.
Men om jag ändrar och skriver ut syns det verkligen då att jag ändrat? Han vet att jag har en ränta och hatade redan när jag hade 13 000 förra året i underskott. Varför detta är viktigt är för att han bestraffar mig genom att inte ge mig någon utdelning från hans aktiebolag därför är det lite viktigt för mig. Är ingen som fifflar med siffror eller så enda är att jag inte vill att han ska se när han sitter med revisorn bara. Thats all

Hej! Uppgifterna som finns i deklarationen är registrerade och tryckta så det syns exakt från vilket företag kostnader och inkomster kommer ifrån. Om du gör ändring på detta så läggs det till en rad till om att ändring är gjord, oavsett om det är avdra för resor till och från arbetet, ränteändringar genom ökat eller minskat avdrag.

Så tyvärr kan du inte ”mörka” det om du ska låta revisorn sköta det.

Sen kan du väl deklarera själv utan att redovisa för revisorn eller din far. Det är ju din deklaration och har i get med företaget att göra.

Har du fått utdelning under året så får du fylla i K10 själv med uppgifterna du fått från revisorn. Jag förstår problemet men du behöver lösa det på annat vis än att försöka mörka uppgifter i deklarationen för att din far inte ska se för dessa får du aldrig bort när de väl är registrerade.

Det löser sig alltid!

Förstår precis! Ja alltså att lösa det är ju att sluta ta lån och försöka betala ner vilket jag absolut gjort sedan år
2019. Dessa lån har ju höga räntor, till och med kärringen i kundtjänst varnade för det.

frågor gällande ändring av underskott av kapital...?

när jag skickat in för att ändra, minska mitt underskott:
1. hur lång tid har jag på mig att betala mellanskillnaden?
2. ändras det på UC direkt efter beslutet eller måste jag betalt mellanskillnaden först?
3. bör jag ändra på både 2019 och 2018 eller är det ok att ”bara” ha bra Underskott på 2019. Vad tittar de på?

tacksam för snabbt svar!!

// måstelösasig!!

frågor gällande ändring av underskott av kapital...?

när jag skickat in för att ändra, minska mitt underskott:
1. hur lång tid har jag på mig att betala mellanskillnaden?
2. ändras det på UC direkt efter beslutet eller måste jag betalt mellanskillnaden först?
3. bör jag ändra på både 2019 och 2018 eller är det ok att ”bara” ha bra Underskott på 2019. Vad tittar de på?

tacksam för snabbt svar!!

// måstelösasig!!

1. Skrev till skatteverket och frågade detta och man hade 3 månader på sig från beslutet.

Din nr 2 fråga är jag med väldigt nyfiken på hur snabbt de går med beslutet och hur snabbt det ändras på uc.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp