Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gömd och bortglömd

Många byråer har 30 min gratis rådgivning ring ett par st dels får du lite nyttig info och kanske hittar ett ombud du vill ha, om du kommer att behöva det.

De ringde från försäkringsbolaget. Försäkringen gäller inte när vi bott på samma adress.. Så vi måste lösa detta själva? Vet inte hur men

De ringde från försäkringsbolaget. Försäkringen gäller inte när vi bott på samma adress.. Så vi måste lösa detta själva? Vet inte hur men
Får du inte en offentlig försvarare?

Får du inte en offentlig försvarare?
När min man anmälde mig för grovt bedrägeri och urkundsförfalskning, ringde vi försäkringsbolaget som gick in o spärrade allt. Men de ringde idag o sa att dom inte kan hjälpa honom med nåt av lånen? Inkasso, fogden, då vi tillhör samma hushåll

När min man anmälde mig för grovt bedrägeri och urkundsförfalskning, ringde vi försäkringsbolaget som gick in o spärrade allt. Men de ringde idag o sa att dom inte kan hjälpa honom med nåt av lånen? Inkasso, fogden, då vi tillhör samma hushåll

Du får en offentlig försvarare om det behövs med hänsyn till att det är tveksamt vilken påföljd som ska väljas och det finns anledning att döma till annan påföljd än böter eller villkorlig dom. Om du bara tänker erkänna allt (och hänvisa till ditt shoppingberoende) så vet jag inte riktigt vad en försvarare behövs till, kanske för att mildra straffet med bra retorik kring just beroendet och psykiskt tillstånd?

Du skriver också om fogden - om dina skulder hamnar hos fogden för indrivning kan de utmäta även din mans egendom om han inte kan bevisa (med kvitton) att det tillhör honom, de utgår från att allt är ditt.

Du får en offentlig försvarare om det behövs med hänsyn till att det är tveksamt vilken påföljd som ska väljas och det finns anledning att döma till annan påföljd än böter eller villkorlig dom. Om du bara tänker erkänna allt (och hänvisa till ditt shoppingberoende) så vet jag inte riktigt vad en försvarare behövs till, kanske för att mildra straffet med bra retorik kring just beroendet och psykiskt tillstånd?

Du skriver också om fogden - om dina skulder hamnar hos fogden för indrivning kan de utmäta även din mans egendom om han inte kan bevisa (med kvitton) att det tillhör honom, de utgår från att allt är ditt.
Egentligen kanske de hade behövt rådgöra med advokat innan de gick till polisen för att reda ut alla påföljder, men det är lätt att vara efterklok :)

Nu har jag vi löst många av mina lån, jag har spärrat mig för evigt. Skönt!
Den enda som är svår att få tag på är en långivare, tänkte fråga er på forumet hur ni skulle göra,
Det lån jag tog hos denne gick till KF. Jag skulle betala 1500 för att dom skulle dra tillbaks detta. Vilket jag gjorde. Och dom drog tilllbaka allt. Men kravet från KF kom ju efter o min man visste ju inte de, så han betalade in allt. Så nu har vi betalat för 1500 för mycket. Jag mejlade och mejlade men får inget svar, för de 1500 kan han dra av på mitt lån istället? Hur gör man när ingen svarar?

En annan fråga, har ni kollat deklarationen? Ser att Plexia, Daypay, cashbuddy, Gothia, sileo kapital, alektum, intrum, tusenlappen.se inte informerat om ränteuppgifter till Skatteverket. Och fler kommer jag väl att hitta
Reka inkasso, nån som vet vilket företagsnamn dessa har?

Senast ändrad:
En annan fråga, har ni kollat deklarationen? Ser att Plexia, Daypay, cashbuddy, Gothia, sileo kapital, alektum, intrum, tusenlappen.se inte informerat om ränteuppgifter till Skatteverket. Och fler kommer jag väl att hitta
Reka inkasso, nån som vet vilket företagsnamn dessa har?
Daypay = Ambrion finans AB
Cashbuddy = JSM Capital AB
Gothia = Arvato Finance AB

Dessa har skickat ränteuppgifter till Skatteverket. De övriga du nämner har jag inte haft något hos under 2015.

tusenlappen.se är väl Ferratum, och de borde också sköta rapporteringen till SKV.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp