Får du inte en offentlig försvarare?De ringde från försäkringsbolaget. Försäkringen gäller inte när vi bott på samma adress.. Så vi måste lösa detta själva? Vet inte hur men
När min man anmälde mig för grovt bedrägeri och urkundsförfalskning, ringde vi försäkringsbolaget som gick in o spärrade allt. Men de ringde idag o sa att dom inte kan hjälpa honom med nåt av lånen? Inkasso, fogden, då vi tillhör samma hushållFår du inte en offentlig försvarare?
När min man anmälde mig för grovt bedrägeri och urkundsförfalskning, ringde vi försäkringsbolaget som gick in o spärrade allt. Men de ringde idag o sa att dom inte kan hjälpa honom med nåt av lånen? Inkasso, fogden, då vi tillhör samma hushåll
Egentligen kanske de hade behövt rådgöra med advokat innan de gick till polisen för att reda ut alla påföljder, men det är lätt att vara efterklokDu får en offentlig försvarare om det behövs med hänsyn till att det är tveksamt vilken påföljd som ska väljas och det finns anledning att döma till annan påföljd än böter eller villkorlig dom. Om du bara tänker erkänna allt (och hänvisa till ditt shoppingberoende) så vet jag inte riktigt vad en försvarare behövs till, kanske för att mildra straffet med bra retorik kring just beroendet och psykiskt tillstånd?
Du skriver också om fogden - om dina skulder hamnar hos fogden för indrivning kan de utmäta även din mans egendom om han inte kan bevisa (med kvitton) att det tillhör honom, de utgår från att allt är ditt.

Daypay = Ambrion finans AB