Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gömd och bortglömd

Helt otroligt, sitter och ringer runt för att förhandla om mina lån. Jag har fått hjälp att lösa dessa. Men ingen är villig att sänka beloppet lite, även om jag betalar idag., hur gör ni? Suck

Jag har fått ner beloppet genom att skriva mail till långivaren att jag möjligtvis kan tänka mig hjälpa den som hade skulden (en riktigt gammal sådan) om det gick att göra något på summan.

Helt otroligt, sitter och ringer runt för att förhandla om mina lån. Jag har fått hjälp att lösa dessa. Men ingen är villig att sänka beloppet lite, även om jag betalar idag., hur gör ni? Suck
Om man kan förhandla eller inte beror nog mycket på hur gamla skulderna är och vilka det är. Vissa är ju tyvärr inte villiga att gå ner en endaste krona. Har du fått ett samlingslån? Och hur har det gått med din mans skulder?

Om man kan förhandla eller inte beror nog mycket på hur gamla skulderna är och vilka det är. Vissa är ju tyvärr inte villiga att gå ner en endaste krona. Har du fått ett samlingslån? Och hur har det gått med din mans skulder?
Nä jag har inte fått nåt samlingslån, vi löser mina skulder/lån i alla fall de flesta med pengar min man sparat. Försäkringsbolaget har tagit över allt som gäller det jag tagit i min mans namn. Det kommer jag tilldömas sen i domen. Hans personnummer är spärrat i 5 år nu, så lite synd om honom. Men han behöver inte tänka mer på detta. Jag väntar på kallelse från polisen. Är rätt så orolig och rädd

Ja det förstår jag :( skickar styrkekramar.

Klart du är rädd vem skulle inte vara det :( men poliser är välutbildade på att möta folk så de kommer säkert vara trevliga och göra det så lätt som möjligt. Kram

Finns de nån bank man lånat av i Sverige som ringer med norskt nummer? Det är ett norskt nummer som söker mig

Finns de nån bank man lånat av i Sverige som ringer med norskt nummer? Det är ett norskt nummer som söker mig

Länsförsäkringars säkerhetsavdelning ringer från norskt nr.

Du kan vara i det närmaste helt säker på att du slipper sitta i något häkte, det finns helt enkelt inte så mycket anledning att häkta på.
Någon som kan kännas jobbigt är att det kommer ta ganska lång tid innan du kommer komma till tingsrätten så saken blir ur världen. Det beror lite på var du bor och vilken tingsrätt du tillhör, men räkna inte med att det kommer upp före årsskiftet.

Du kan vara i det närmaste helt säker på att du slipper sitta i något häkte, det finns helt enkelt inte så mycket anledning att häkta på.
Någon som kan kännas jobbigt är att det kommer ta ganska lång tid innan du kommer komma till tingsrätten så saken blir ur världen. Det beror lite på var du bor och vilken tingsrätt du tillhör, men räkna inte med att det kommer upp före årsskiftet.
Tack för svar, jag har börjat se mig om efter en försvarsadvokat, ingår detta i min hemförsäkring eller är detta bara för den som blivit utsatt för brott? Ska jag vänta på att få en offentlig försvarare el ska jag anlita någon så länge själv? Jag har ju inte stora pengar till detta. Nån som vet hur man ska göra?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp