Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gömd och bortglömd

Problemet är ju "bara" att de begåtts ett brott, urkundsförfalskning... jag tycker att det vore bättre om de löst det inom familjen.
Det ville ha varit det bästa, men när det inte gick, så blir det nästa å undvika att det blir en dom på tillbakabetalningen. Om det blir en dom på det, så går det inte å få det med på en skuldsanering.

Hej på er.. Idag har jag söndagsångest.
Min man sitter och går igenom allt. Kollar hur mycket han är skyldig. Ja känner mig ledsen, ångerfull och rädd!
Jag vet inte hur ja ska orka. Jag blir så ledsen av att se min man så här. Han har mejlat alla fordringsägare och berättat att han inte har lån hos dom utan att jag har tagit detta och att jag är anmäld för grovt bedrägeri.

Jag var på psykmottagningen igår, de sa jag fick komma när som. De säger att jag har nått slags tvångstankar och ångest som jag dövar med shopping, och därför har jag tagit lån. Depression har jag med tydligen. Jag behöver behandling mot detta sa dom.

Jag är delvis lugn för att allt har kommit fram o inga hemligheter finns och att jag gör upp med allt. Och ska självklart stå till svars, men ja e så nervös för allt med polisen nu
Imorgon ska min man följa med till psyket med mig. Sen vill han gå till banken o be dom om hjälp. Han vill jag ska följa med men jag orkar inte det.. Han ska berätta allt där och jag orkar inte sitta med!

Senast ändrad:
Jag tycker d
Min man sitter och går igenom allt. Kollar hur mycket han är skyldig. Ja känner mig ledsen, ångerfull och rädd!
Jag vet inte hur ja ska orka. Jag blir så ledsen av att se min man så här. Han har mejlat alla fordringsägare och berättat att han inte har lån hos dom utan att jag har tagit detta och att jag är anmäld för grovt bedrägeri.

Jag var på psykmottagningen igår, de sa jag fick komma när som. De säger att jag har nått slags tvångstankar och ångest som jag dövar med shopping, och därför har jag tagit lån. Depression har jag med tydligen. Jag behöver behandling mot detta sa dom.

Jag är delvis lugn för att allt har kommit fram o inga hemligheter finns och att jag gör upp med allt. Och ska självklart stå till svars, men ja e så nervös för allt med polisen nu
Imorgon ska min man följa med till psyket med mig. Sen vill han gå till banken o be dom om hjälp. Han vill jag ska följa med men jag orkar inte det.. Han ska berätta allt där och jag orkar inte sitta med!
Jag tycker du är så himla modig som lagt alla korten på bordet! Det är jätte bra om du tar hjälp av psykiatrin, det finns massa hjälp att få både gällande medicinering och samtalsstöd. Stor kram till dig!

De säger att jag har nått slags tvångstankar och ångest som jag dövar med shopping, och därför har jag tagit lån. Depression har jag med tydligen. Jag behöver behandling mot detta sa dom.
Gå så du får en utredning och diagnos, så du kan få rätt behandling. Det kan ochså användas som förmildande när det kommer tid för eventuella dom etc. men då måste du ta imot den hjälpen som kommer från psyk.

Sen vill han gå till banken o be dom om hjälp. Han vill jag ska följa med men jag orkar inte det.. Han ska berätta allt där och jag orkar inte sitta med!
Gå till psyk först. Jag tror nog dom kan förklara till din man varför du inte bör vara med till banken.

Är de nån som vet?
Om min man anmält mig och uppgett alla låne och kreditgivare.. Och sen anmäler även bolagen mig.. Blir allt som en anmälan eller blir de många anmälningar och dubbla straff? El går de under samma anmälan som min man gjort

Man kan bara straffas 1 gång för samma brott så spelar ingen roll om fler anmäler samma brott, de olika bedrägerierna kommer att behandlas var för sig och påföljden blir m alla anmälda brott sammantaget, däremot kan du bli skadeståndsskyldig både gentemot din man och de olika kredtgivarna.

Hej, Fokusera på att fortsätta att gå till psyk och bli frisk, så blir det lättare att ta itu med det andra sedan. Din sjukdom kan vara en förmildrande omständighet som gör att eventuellt straff blir mildare. Sedan har din man ett ansvar för hur han låtit dej ha tillgång till hans uppgifter, förmodar BankID o liknande. Kan nog jämföras med när man förvara pinkoden till bankkortet i plånboken, så du är inte ensam ansvarig. Hoppas att allt reder upp sej till det bästa för er! Många kramar :)

Helt otroligt, sitter och ringer runt för att förhandla om mina lån. Jag har fått hjälp att lösa dessa. Men ingen är villig att sänka beloppet lite, även om jag betalar idag., hur gör ni? Suck

Aldrig gjort så kan inte svara men heja dig vad handlingskraftig du är :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp