Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gården som gåva till sambo innan utmätning

Därav min fråga. För att förtydliga din fantastiska myndighets luddighet..

Då får jag vara tydlig då.

"Om det finns en pant på objektet så ska väl panten betalas först?"

Svar: Nej.

Då får jag vara tydlig då.

"Om det finns en pant på objektet så ska väl panten betalas först?"

Svar: Nej.
Spännande. Känns ju inte som att banken som äger panten gillar att någon annan får betalt före

Spännande. Känns ju inte som att banken som äger panten gillar att någon annan får betalt före
Bostadsrättsföreningen har rätt till betalning före panthavaren vid tvångsförsäljning.

Bostadsrättsföreningen har rätt till betalning före panthavaren vid tvångsförsäljning.

Men om vi tar en vanlig villa. Är det någon som får betalt före panthavaren? Eventuellt bolaget som värderar?

Men om Borgenär 2 som inte är panthavaren begär utmätning av fastighet och denna genomförs. Så trodde jag att panthavaren får sitt först.

Men om vi tar en vanlig villa. Är det någon som får betalt före panthavaren? Eventuellt bolaget som värderar?

Men om Borgenär 2 som inte är panthavaren begär utmätning av fastighet och denna genomförs. Så trodde jag att panthavaren får sitt först.
Utsökningsbalken 12 kap 25-31§§

Ja, kronfogdens kostnader.
Värderaren får betalt av kfm oavsett utfall
Under vissa förutsättningar avgifter till samfällighetsföreningar

Är väl något special där också. Bara larmade avgifter va?
Ja, de ska ha betalt först, sen panthavaren och sedan övriga fordringar föreningen har gentemot medlemmen, om jag minns det hela korrekt.

Ja, de ska ha betalt först, sen panthavaren och sedan övriga fordringar föreningen har gentemot medlemmen, om jag minns det hela korrekt.
Man slipper ju upprätta sakägare...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp