- Meddelanden
- 31 499
- Mottagna reaktioner
- 16 519
- Poäng
- 11 977
Om någon på kfm föreslår att ni ska lösa problemet med en överlåtelse som gåva skulle jag allvarligt överväga att anmäla för tjänstefel..
Förmodligen gjorde ingen det, man kanske förklarade lagen bara (3 år för att kräva personlig konkurs hos tingsrätten)utan att föreslå något.Om någon på kfm föreslår att ni ska lösa problemet med en överlåtelse som gåva skulle jag allvarligt överväga att anmäla för tjänstefel..
Ngn påstår att det i annan tråd pratats omn550kKan förstå att du ej kan belåna gården med tanke på anmärkningar.
Men din fru bör ju kunna belåna upp de där 50k som saknas om de finns ett så stort övervärde.
Tror inte siffrorna stämmer helt.Klart dom inte utmäter gården för flera miljoner om skulden är på 50.000 och betald inom 5-6 månader med löneutmätning.
Jag hade pratat med en annan handläggare och sen även uppmanat att man ser över anställningen eller ger mer utbildning till den första handläggaren.
Det är väl sällan hus på exekutiv auktion säljs för vad dem faktiskt är värda?Sorry för OT, men det ligger ett hus ute för exekutiv auktion i vårt lilla samhälle. Kf begär x.8 miljoner. Huset köptes av nuvarande ägare för 5 år sedan för x.1 miljoner och har varit till salu i ett halvår för x.4 miljoner. Sänktes till x.1 miljon för ett kort tag sedan. Det blev inte sålt. Hur 17 värderar kf hus och marknaden? Tror de att de kan få 600 tusen mer än ägaren?
Exakt. Så varför tror kf att de kan få ut så mycket mer än vad ägaren precis försökt sälja för?Det är väl sällan hus på exekutiv auktion säljs för vad dem faktiskt är värda?
det finns ju en del banker osv som inte godkänner lån på denna typen av objekt.
Finns klipp att göra.