- Meddelanden
- 60
- Mottagna reaktioner
- 39
- Poäng
- 137
Får man fråga vad som gjorde att det blev ett avslag efter inledande?Förstår din stress! Jag är också enormt skuldsatt. Har haft löneutnätning I 3 år. Jag vart tom utbränd pga jobbade så mycket och var stressad över alla mina skulder. En dag så släppte jag allt, efter att ha läst mig runt på detta forum under något års tid. Det var fruktansvärt i början när allt landade stt jag var fast hos kronofogden. Jag har sökt skuldsanering en gång , fick inledande och sedan avslag.
Det går att leva med utmätning, jag har jobbat extra under tiden också och har lyckats behålla allt. Nu jobbar jag inte extra längre och allt flyter på. Vet exakt vad jag får in varje månad, och exakt vad jag har för utgifter. Löneutmätning var det bästa för min psykiska hälsa. Så många tunga stenar som försvann, ingen stress, inga påminnelser, samtal och brev. Jag ångrar verkligen att jag inte släppte allt tidigare.
Det går att leva bra med utmätning, man lär sig att leva med det man har. Man finner sina vägar. Ångesten är borta och jag mår bra i kroppen. Klart det är trist att det är som det är har självklart också en dröm om skuldsanering. Men den dagen kanske kommer, om inte behöver jag iaf inte ligga vaken om nätterna för att undra hur jag ska ha råd med mat imorgon pga sen med räkningar osv för att man måste prioritera någon skuld före.
Men jag förstår till 100% din känsla. Jag tror vi är många som haft och känt precis lika dant.
Har själv precis fått inledande och är nervös för eventuellt avslag.