Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Frysa räntor under utmätning?

Tack Kryss för svaren! Ja , tankarna mal om hur jag ska göra, vet varken ut eller in. Igår hade jag bestämt att jag släpper stora lånet med. Kändes skönt, för då har jag ALLT samlat, och kan beta av i lugn och ro . Sen började jag googla och blir rädd att jag i så fall blir en sk evighetsgäldenär. :-/. Fördelen som du skriver är ju att jag kan beta av de värsta först och ta tag i stora lånet sist, som du skriver.
Jag har möjlighet att jobba extra så mkt jag orkar, om jag ligger i kan jag jobba ihop ganska många tusen/månad, har jag ork så kan jag lugnt jobba ihop 7-8000:-/ månad, som jag oavkortat slänger in på skulderna.
Du skulle ha gjort så, släppt allt..?
Ackorduppgörelser ska jag definitivt försöka få till :)

Förr eller senare hade jag nog släppt allt. Men det beror på för och nackdelar när exakt man tycker det är bra läge att göra det. Vad man tror att det kan finnas för möjligheter framöver gällande att få till en lösning på det större lånet i ett senare skede. Då kanske det bästa vore att först få borta dom värsta krediterna med dröjsmålsränta på över 30% och därefter släppa det stora lånet, för att minimera att pengar bara går till räntekostnader. Sen att man betar av resten av dom mindre skulderna innan man tar tag i det större lånet. Det kanske kan förhandlas fram en plan för det i senare skede.

Men även om räntan ökar och det kan kännas otäckt så är alternativet att övriga skulder ökar, som har högre ränta om man istället betalar på det stora lånet. Då kommer du ha kvar båda typerna av skulder eftersom räntorna kommer äta upp så mycket av utmätningen. Någonstans ska ju pengarna läggas och ränta kommer ju tillkomma i vilket fall om du förstår vad jag menar :)

Så mitt förslag är att betala det värsta dom kommande månaderna, sen släppa det stora. Sen ta ett par år att få bort allt mindre och därefter ställa in sig på sin enda kvarvarande skuld. Du kommer antagligen också ha mycket mer kraft då om det är din enda skuld, även om den är stor.

Du kan ju förvisso ha i åtanke att extrajobbet om ett år kommer räknas med i löneutmätningen.. Då är det bara att släppa allt så klart

Nej, det kommer den inte göra...

När det blir dags för nästa utredning så ser dom vilka du har haft lön hos, och frågar dem vad du tjänar, har du då haft lön hos bägge så brukar bägge inkomsterna ligga till grund för löneutmätningsberäkningen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp