Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

frågor om kronofogden

Ok tack då vet jag!! Är jag dum tycker ni om jag låter allt gå till kronofogden??

Ja..om du har möjlighet att förhindra det så ...ja ...

Nej jag vet ej vad det skulle vara.. Jag behöver ju 60000 kr. Snabbt isåfall för att betala av alla inkasso och smslån men det har jag inte och får inga lån nån stans... Har försökt få. Mindre avbetalningar hos inkasso per månad men det är helt kört...mitt liv går för tillflödet bara ut på att hittats lån för att betala av med.,

Ok tack då vet jag!! Är jag dum tycker ni om jag låter allt gå till kronofogden??
Nej. Kan man inte betala så kan man inte.
Har du frågat alla i din nära omgivning om nån kunde tänka sig att vara medlåntagare till ett lån så du kunde lösa det mest akuta för att slippa kronofogden?

Ja det är ju det att jag har ingen släkt alls förutom min syster hon kan jag inte fråga pga att hon är allvarligt sjuk.. Jag är medveten om att det kommer bli en tuff period men samtidigt ett slut på allt lånandet.. Bara jag blir av med skulderna. Läste någonstans att dom bara ökar och ökar pga hög ränta!! Är det så??

Det är bra mkt bättre att få en betalningsanmärkning än att få konstgjort andning i någon månad mer med smslån. Varje kommun har rådgivare för personer i din situation, ring dem för råd.

Det är bra mkt bättre att få en betalningsanmärkning än att få konstgjort andning i någon månad mer med smslån. Varje kommun har rådgivare för personer i din situation, ring dem för råd.

Knappast.

Vet du vad min herre.

När jag satt i skiten så lurade jag folk på ebay.
Fick ihop till alla mina smslån och annat skit.

sedan fick jag ju givetvis brev från polisen.
jag förklarade att jag hamnade i en ohållbar sits vilket var sant förvisso.
inte ens alla hade anmält men de flesta.

jag blev dömd till villkorlig dom och fick bara böter på ett litet belopp.
under den tiden som hela processen tog hade jag jobbat ihop pengar så jag kunde betala tillbaka alla pengar jag tagit.
sen fick jag såklart delbetala också och vad gör det med en prick i registret? absolut ingenting. försvinner om 2 år nu (totalt 5 från början)

det enda är att jag inte kan ta jobb som väktare eller jobba på posten på 5 år men vad gör det.

jag uppmanar ingen att göra som jag då det är moraliskt fel men säg inte att en anmärkning är bra för det är det värsta man kan drabbas av i sverige.
till och med fängelse är bättre.

6 månader i fängelse eller en betalningsanmärkning o ja hade valt fängelse.

undvik en anmärkning med alla medel du kan. det är ett helvete.

Nu mår jag ju bättre eller inte:(

Men herregud, hur kan man sitta o skriva sådär. Att det är bättre o sitta i fängelse o lura människor än att få betalningsanmärkningar??? Nä dessa råd är för mig mycket märkliga.. Tycker du gör helt rät aclc även om det blir en tuff tid framöver. Är i precis samma sits själv. Kan du inte söka skuldsanering tror du? Kram till dig aclc.

Håller med...hur kan man resonera så??... Jag hade ju inte heller ngt val,då det inte finns pengar att lösa allt för då hade ingen varit gladare än jag !! Vi får kämpa på !!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp