Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

frågor om kronofogden

Ganska simpelt.
Ponera att du är 25 år och ska flytta hemifrån och vill köpa bil - Du får en betalningsanmärkning = du är fast i 3 år mer eller mindre som ett fängelse.
* Du kan inte köpa en lägenhet (hyres idag är nästan omöjligt)
* Du kan inte köpa en soffa och säng för du får inget lån på Ikano.
* Du kan inte ens teckna ett mobilabonemang.
* Bil kan du köpa om den kostar ett par tusenlappar.

Så istället för att flytta som 25åring så blir du tvungen att bo hemma tills du är 28 för du får inte lån någonstans i o m din anmärkning.

Så ja, jag hade också legat 6 månader på kåken före en anmärkning.

Ganska simpelt.
Ponera att du är 25 år och ska flytta hemifrån och vill köpa bil - Du får en betalningsanmärkning = du är fast i 3 år mer eller mindre som ett fängelse.
* Du kan inte köpa en lägenhet (hyres idag är nästan omöjligt)
* Du kan inte köpa en soffa och säng för du får inget lån på Ikano.
* Du kan inte ens teckna ett mobilabonemang.
* Bil kan du köpa om den kostar ett par tusenlappar.

Så istället för att flytta som 25åring så blir du tvungen att bo hemma tills du är 28 för du får inte lån någonstans i o m din anmärkning.

Så ja, jag hade också legat 6 månader på kåken före en anmärkning.

Äntligen en som förstår!!!!

Exakt så är det, du är fast hemma i 3 år.
drabbas du av en anmärkning när du är på väg att flytta hemifrån så är det bara att lägga allt vad livet heter på hyllan i 3 jävla år.

hade lätt gjort kåken istället.
fyfan, ni anar inte hur mycket en anmärkning förstår.

kanske när man är 45 och redan har sitt "liv" att den inte gör så stor skada men pröva få en i början av livet.

Äntligen en som förstår!!!!

Exakt så är det, du är fast hemma i 3 år.
drabbas du av en anmärkning när du är på väg att flytta hemifrån så är det bara att lägga allt vad livet heter på hyllan i 3 jävla år.

hade lätt gjort kåken istället.
fyfan, ni anar inte hur mycket en anmärkning förstår.

kanske när man är 45 och redan har sitt "liv" att den inte gör så stor skada men pröva få en i början av livet.
Ja. Och det kan komma till nya anmärkningar under dessa tre år. För varje år gör ju kronofogden en ny tillgångsundersökning på den som har skuld som också resulterar i en anmärkning.. Så har man absolut inget val, Sök då skuldsanering.

Men hur och när söker man skuldsanering?? Jag förstår inte riktigt hur det går till??? Och jag är 38 år och har ett liv så jag antar att det är bättre med en hög anmärkningar för mig...

För att beviljas skuldsanering skall skulden vara så pass hög att den inte ska kunna återbetalas på överskådlig tid, då är lån på 100k knappast tillräckligt sedan krävs såvitt jag vet att skulderna ska vara hyfsat gamla, alltså något år eller äldre.

Reglerna kanske har ändrats men googla på skuldsanering eller titta på kronofogdens hemsida då de håller i detta för korrekt information, fattiga riddares forum har säkert många trådar om detta.

Mina skulder är på ca 350000 kr vad tror i om det? Har läst här nånstans att skulderna ökar istället för minskar för att räntorna är så höga.. Tror de kommer dra ca 7000 kr i månaden från mig.. Vad tror ni??

Mina skulder är på ca 350000 kr vad tror i om det? Har läst här nånstans att skulderna ökar istället för minskar för att räntorna är så höga.. Tror de kommer dra ca 7000 kr i månaden från mig.. Vad tror ni??

Läs på mer. Kolla och läs på kronofogdens hemsida om skulsanering och även på fattiga riddares sida. Ta kontakt med din kommuns budgetrådgivare och boka en tid. Ta tag i detta. Det är bara du själv som kan göra nåt åt detta. Tiden går!!

Ja jag vet det och har ju ringt kronofogde och pratat med dom lite,. Har ju beslutatmig för att släppa allt.. Tänkte bara om någon varit med om det och dela med sig av erfarenheter... Måste man kontakta skuld och budgetrådgivningen?? Jag vill helst inte det för jag känner en som jobbar där!! Är det ett krav från kronofogden?

Nej det är inget krav, men du får mycket hjälp i att fylla i ansökan om detta. Har man många skulder blir det mycket att skriva. Du kan söka närsomhelst och skulderna beöver inte vara gamla och allt behöver inte hunnit gått till kfm. Lycka till!!!

frågor dom varför man dragit på sej mycket skulder och hur
det har kunnat öka så?
Vilka får skuldsanering egentligen?
om man har fast jobb och tjänar hyggligt kan man få sanering ändå?
många frågor som jag vill ha svar på
Tack

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp