O
Oregistrerade
Gäst
Poäng: 0
Som jag har förstått det är det lättare o få om man har en fast inkomst, de vill ju att man ska kunna betala också.
Som jag har förstått det är det lättare o få om man har en fast inkomst, de vill ju att man ska kunna betala också.
frågor dom varför man dragit på sej mycket skulder och hur
det har kunnat öka så?
Vilka får skuldsanering egentligen?
om man har fast jobb och tjänar hyggligt kan man få sanering ändå?
många frågor som jag vill ha svar på
Tack
Nej, budget- och skuldrådgivaren frågar inte varför man har dragit på sig så mycket skulder. Man behöver inte skämmas för sina skulder. De ser inte bakåt utan framåt. De ser hur mycket skulder du har och vad som är din bästa lösning. Kan du inte bli skuldfri inom överskådlig tid så är en skuldsanering det bästa och budget- och skuldrådgivaren fixar med ansökan och hjälper dig med alla papper som man får från inkassobolagen med mera. Det är en suverän service som jag tycker fler borde utnyttja. Man får jättefin hjälp och stöd. Ibland kanske det räcker med utmätning från KFM under en viss tid för att bli skuldfri. Det finns alltid en lösning där du som individ sätts i centrum och du ska må bra.
Ja, man kan få skuldsanering med fast jobb. De ser på din inkomst och skulderna. Man ser på hur mycket KFM kan dra per månad och sedan hur mycket det är i förhållande till dina skulder.
Du får alltid behålla ett förbehållsbelopp, se exakta summor på KFMs hemsida, och till hyran (en rimlig hyra).
Man kan mejla till KFM och få svar på dessa frågor. Man behöver inte ringa. De svarar snabbt och är faktiskt trevliga att ha att göra med. Jag har läst mycket negativt om KFM men än så länge har jag bara positivt att säga om dem. Jag har både ringt och mejlat dem och de lika vänliga varje gång. Inkassobolagen är de som är de otrevliga och genom hårda ord så försöker de bryta ner mig som redan är skuldtyngd. Men det är bara ord. Man behöver inte tala med dem och de måste respektera detta om man undanber sig muntlig kontakt. Det räcker att en skuld har kommit till inkasso för att den kan tas upp i skuldsaneringsansökan. Det bästa är ändå att ha tät kontakt med budget- och skuldrådgivaren. Det är inget krav längre på att skulderna ska ha en viss ålder.
Hej, läste dina inlägg och svar på fattiga riddares forum. Förstår hur du tänker, men du verkar tro att kronofogden är lösningen. Du säger svea saneringslån tar för lång tid? Varför då? Att hamna hos kronofogden är inget man önskar sig och verkligen inget som löser situationen. Läs mer på fattiga riddares forum och lär dig mer om hur det är att ha bet.anm. Skuldsanering kanske?Nu är det så här att jag bestämt mig för att släppa alla lån till kfm.. Tänkte att det kunde vara bra att gå in på fattiga riddare forum och läsa lite och få lite råd kanske.. Men fy vad fel jag hade mår mycket sämre nu!! Får bara svar att det är det sämsta jag kan göra att jag måste lösa detta för det funkar inte att vara hos fogden för dom tar allt och är helt oresonliga... Vad ska jag nu göra då?? Snälla HJÄLP!!!
Läs om skuldsanering dels på kronofogdens hemsida där också ansökan finns att ladda ner, och dels på fattiga riddare. Du måste söka kunskap!!Jag förstår vad ni säger men skuld och budget rådgivningen är uteslutet pga att jag känner folk som jobbar där... Skuldfinansiering är ju för sen pga att det redan nästa vecka kommer att komma brev från kronofogden och Svea har ju inte svarat ännu!! När jag pratade med dom i telen så sa dom att oftast är det 50000 kr som man kan låna som ensam... Jag förstår väl att fogden inte är en lätt lösning.. Men jag kan ju inte betala.. Vad ska jag då ta mig till??? Om någon bara kunde svara på vad som är så hemskt med kfm så jag vet det.. Jag förstår att man har anmärkningar i 3 år osv... Vad är det mer?? Snälla svara på det.. Sen undrar jag vad skuldsanering är?? Vad menar du med det?? När kan jag söka detta?? Osv
Jag förstår vad ni säger men skuld och budget rådgivningen är uteslutet pga att jag känner folk som jobbar där... Skuldfinansiering är ju för sen pga att det redan nästa vecka kommer att komma brev från kronofogden och Svea har ju inte svarat ännu!! När jag pratade med dom i telen så sa dom att oftast är det 50000 kr som man kan låna som ensam??... Jag förstår väl att fogden inte är en lätt lösning.. Men jag kan ju inte betala.. Vad ska jag då ta mig till??? Om någon bara kunde svara på vad som är så hemskt med kfm så jag vet det.. Jag förstår att man har anmärkningar i 3 år osv... Vad är det mer?? Snälla svara på det.. Sen undrar jag vad skuldsanering är?? Vad menar du med det?? När kan jag söka detta?? Osv