Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

frågor om kronofogden

Som jag har förstått det är det lättare o få om man har en fast inkomst, de vill ju att man ska kunna betala också.

Som jag har förstått det är det lättare o få om man har en fast inkomst, de vill ju att man ska kunna betala också.

De brukar räkna att om du inte kan betala dina skulder på ca 15 år är man kvalificerad för skuldsanering. Beror ju givetvis på massor av andra saker också. Vad du gjort för att bli av med skulderna, hur de uppkommit, o.s.v

frågor dom varför man dragit på sej mycket skulder och hur
det har kunnat öka så?
Vilka får skuldsanering egentligen?
om man har fast jobb och tjänar hyggligt kan man få sanering ändå?
många frågor som jag vill ha svar på
Tack

Nej, budget- och skuldrådgivaren frågar inte varför man har dragit på sig så mycket skulder. Man behöver inte skämmas för sina skulder. De ser inte bakåt utan framåt. De ser hur mycket skulder du har och vad som är din bästa lösning. Kan du inte bli skuldfri inom överskådlig tid så är en skuldsanering det bästa och budget- och skuldrådgivaren fixar med ansökan och hjälper dig med alla papper som man får från inkassobolagen med mera. Det är en suverän service som jag tycker fler borde utnyttja. Man får jättefin hjälp och stöd. Ibland kanske det räcker med utmätning från KFM under en viss tid för att bli skuldfri. Det finns alltid en lösning där du som individ sätts i centrum och du ska må bra.
Ja, man kan få skuldsanering med fast jobb. De ser på din inkomst och skulderna. Man ser på hur mycket KFM kan dra per månad och sedan hur mycket det är i förhållande till dina skulder.
Du får alltid behålla ett förbehållsbelopp, se exakta summor på KFMs hemsida, och till hyran (en rimlig hyra).
Man kan mejla till KFM och få svar på dessa frågor. Man behöver inte ringa. De svarar snabbt och är faktiskt trevliga att ha att göra med. Jag har läst mycket negativt om KFM men än så länge har jag bara positivt att säga om dem. Jag har både ringt och mejlat dem och de lika vänliga varje gång. Inkassobolagen är de som är de otrevliga och genom hårda ord så försöker de bryta ner mig som redan är skuldtyngd. Men det är bara ord. Man behöver inte tala med dem och de måste respektera detta om man undanber sig muntlig kontakt. Det räcker att en skuld har kommit till inkasso för att den kan tas upp i skuldsaneringsansökan. Det bästa är ändå att ha tät kontakt med budget- och skuldrådgivaren. Det är inget krav längre på att skulderna ska ha en viss ålder.

Nej, budget- och skuldrådgivaren frågar inte varför man har dragit på sig så mycket skulder. Man behöver inte skämmas för sina skulder. De ser inte bakåt utan framåt. De ser hur mycket skulder du har och vad som är din bästa lösning. Kan du inte bli skuldfri inom överskådlig tid så är en skuldsanering det bästa och budget- och skuldrådgivaren fixar med ansökan och hjälper dig med alla papper som man får från inkassobolagen med mera. Det är en suverän service som jag tycker fler borde utnyttja. Man får jättefin hjälp och stöd. Ibland kanske det räcker med utmätning från KFM under en viss tid för att bli skuldfri. Det finns alltid en lösning där du som individ sätts i centrum och du ska må bra.
Ja, man kan få skuldsanering med fast jobb. De ser på din inkomst och skulderna. Man ser på hur mycket KFM kan dra per månad och sedan hur mycket det är i förhållande till dina skulder.
Du får alltid behålla ett förbehållsbelopp, se exakta summor på KFMs hemsida, och till hyran (en rimlig hyra).
Man kan mejla till KFM och få svar på dessa frågor. Man behöver inte ringa. De svarar snabbt och är faktiskt trevliga att ha att göra med. Jag har läst mycket negativt om KFM men än så länge har jag bara positivt att säga om dem. Jag har både ringt och mejlat dem och de lika vänliga varje gång. Inkassobolagen är de som är de otrevliga och genom hårda ord så försöker de bryta ner mig som redan är skuldtyngd. Men det är bara ord. Man behöver inte tala med dem och de måste respektera detta om man undanber sig muntlig kontakt. Det räcker att en skuld har kommit till inkasso för att den kan tas upp i skuldsaneringsansökan. Det bästa är ändå att ha tät kontakt med budget- och skuldrådgivaren. Det är inget krav längre på att skulderna ska ha en viss ålder.

Skulderna behöver inte ens ha kommit till inkasso

Nu är det så här att jag bestämt mig för att släppa alla lån till kfm.. Tänkte att det kunde vara bra att gå in på fattiga riddare forum och läsa lite och få lite råd kanske.. Men fy vad fel jag hade mår mycket sämre nu!! Får bara svar att det är det sämsta jag kan göra att jag måste lösa detta för det funkar inte att vara hos fogden för dom tar allt och är helt oresonliga... Vad ska jag nu göra då?? Snälla HJÄLP!!!

aclc jag skriver detta i all välmening har du varit i kontakt med din budget och skuldrådgivare än? De är ju till för att hjälpa i sådana här lägen, och kan det inte vara bra att få råd från en person som är utbildad på sådana här saker.

Nu är det så här att jag bestämt mig för att släppa alla lån till kfm.. Tänkte att det kunde vara bra att gå in på fattiga riddare forum och läsa lite och få lite råd kanske.. Men fy vad fel jag hade mår mycket sämre nu!! Får bara svar att det är det sämsta jag kan göra att jag måste lösa detta för det funkar inte att vara hos fogden för dom tar allt och är helt oresonliga... Vad ska jag nu göra då?? Snälla HJÄLP!!!
Hej, läste dina inlägg och svar på fattiga riddares forum. Förstår hur du tänker, men du verkar tro att kronofogden är lösningen. Du säger svea saneringslån tar för lång tid? Varför då? Att hamna hos kronofogden är inget man önskar sig och verkligen inget som löser situationen. Läs mer på fattiga riddares forum och lär dig mer om hur det är att ha bet.anm. Skuldsanering kanske?

Jag förstår vad ni säger men skuld och budget rådgivningen är uteslutet pga att jag känner folk som jobbar där... Skuldfinansiering är ju för sen pga att det redan nästa vecka kommer att komma brev från kronofogden och Svea har ju inte svarat ännu!! När jag pratade med dom i telen så sa dom att oftast är det 50000 kr som man kan låna som ensam... Jag förstår väl att fogden inte är en lätt lösning.. Men jag kan ju inte betala.. Vad ska jag då ta mig till??? Om någon bara kunde svara på vad som är så hemskt med kfm så jag vet det.. Jag förstår att man har anmärkningar i 3 år osv... Vad är det mer?? Snälla svara på det.. Sen undrar jag vad skuldsanering är?? Vad menar du med det?? När kan jag söka detta?? Osv

Jag förstår vad ni säger men skuld och budget rådgivningen är uteslutet pga att jag känner folk som jobbar där... Skuldfinansiering är ju för sen pga att det redan nästa vecka kommer att komma brev från kronofogden och Svea har ju inte svarat ännu!! När jag pratade med dom i telen så sa dom att oftast är det 50000 kr som man kan låna som ensam... Jag förstår väl att fogden inte är en lätt lösning.. Men jag kan ju inte betala.. Vad ska jag då ta mig till??? Om någon bara kunde svara på vad som är så hemskt med kfm så jag vet det.. Jag förstår att man har anmärkningar i 3 år osv... Vad är det mer?? Snälla svara på det.. Sen undrar jag vad skuldsanering är?? Vad menar du med det?? När kan jag söka detta?? Osv
Läs om skuldsanering dels på kronofogdens hemsida där också ansökan finns att ladda ner, och dels på fattiga riddare. Du måste söka kunskap!!

Jag förstår vad ni säger men skuld och budget rådgivningen är uteslutet pga att jag känner folk som jobbar där... Skuldfinansiering är ju för sen pga att det redan nästa vecka kommer att komma brev från kronofogden och Svea har ju inte svarat ännu!! När jag pratade med dom i telen så sa dom att oftast är det 50000 kr som man kan låna som ensam??... Jag förstår väl att fogden inte är en lätt lösning.. Men jag kan ju inte betala.. Vad ska jag då ta mig till??? Om någon bara kunde svara på vad som är så hemskt med kfm så jag vet det.. Jag förstår att man har anmärkningar i 3 år osv... Vad är det mer?? Snälla svara på det.. Sen undrar jag vad skuldsanering är?? Vad menar du med det?? När kan jag söka detta?? Osv

skuldrådgivare är inte så kunniga som man kan tro.det enda de gör är att säga att släpp allt till kfm.du måste ha pengar och leva.har läst flera inlägg här och på fattiga riddare o internet där det skrivs samma sak.samma sak sas till mig.släpp allt.och den hjälpen var inte mycket.sen kunde jag få en tid så vi kunde få göra en budget.men ärligt nej det var jag inte intresserad av.för det kan jag göra själv.så jag hadde tydligen för mycket skulder för att de skulle kunna kontakta fordringsägarna för nya avbplaner.så nä då bestämde jag mig själv att fixa detta.

har sett inlägg flera stycken där man skriver kfm är hemska de tar allt,river i ens saker.hamna inte hos kfm då kan man inte ta lån avb abbonemang osv osv.precis som om det är det första vi tänker på att ta nya lån o krediter när det enda är att överleva.anm är fruktansvärt m.m.men dessa personer vet inte hur långt ekonomin gått för en när man är nära kfm och inget finns att göra.det är som du skriver det finns INGA pengar.

okej jag vet jag skrivet det förr.men för mig personligen var kfm och utmätningen det "bästa"som hände.jag har pengar kvar och kan leva utan ångesten.stressen över att inte kunna betala räkningar.hoppa räkningar ena månaden för att betala de jag inte betalat i nästa månad.låg back varje månad.kontot stod tomt efter alla räkningar var betalda.jag lever fullt ut som vanligt folk.mina anm stoppar inte mig ett dugg ärlig är jag när jag säger det att jag tänker inte ens på dom.
lån kommer jag aldrig i mitt liv ta igen.inga abbonemang eller fakturor.never.

jag har skaffat mobil kontant.har fasstpris hos comviq,kan ringa surfa mms allt huuuuur mycket som hellst varje månad.jag har allt hemma som jag/vi behöver.
anm stoppar just detta: ta lån krediter avb abbonemang hyra lägenhet.släp,bil.byte av bank kan i vissa fall bli svårt.men det har gått bra även för andra.och kanske andra grejer där en upplysning behövs tas.men inget av detta behöver jag.hyra lägenhet kan man tex göra privat.
hemska med utmätning är att kfm tar en del av din lön och skattepengar.men istället för att betala som jag hela min lön över 20000 i räkningar på skit så tar kfm 6600 och jag har pengar kvar.det jag kan säga som var deppigt var när dom tog skattepengarna.det visste jag ju dom gör men f...n vilka känsla.men jag har endast mig själv att skylla på.men det går till skulderna.så det kan du kanske uppleva som jobbigt första gången men det går ju dit det behövs.

negativa med utmätning är att den kan pågå hela ens liv beroende på hur stor skulden är.och att du inte kan bestämma över din halva lön.jag är inne på mitt 5 år.har 340000 idag hos kfm.så minst 15 år till om jag inte löser detta med extra jobb.räntorna tickar på hela tiden och det gör att man tycker skulderna aldrig minskar.men det gör dom ju.men jag kan leva normalt.

men man har riktigt dåliga och mörka dagar också självklart och ibland är allt bara så toppen.det går upp o ner.
skuldsanering kan du söka även om du hamnat hos kfm.har inte erfarenheter själv av detta men läst lite.handläggningstiden är lång.och kan du inte betala inom en överskådlig tid som de anser är just 15 år så kan du bli beviljad.så det beror även på hur stor skulden är.skuldernas ålder spelar ingen roll idag.skuldsanering är under 5 år.

men läs på kfm hemsida om detta eller googla så finns mycket info.

lycka till

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp