Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

frågor om kronofogden

Ok jag har skulder på ca 300000 kr.. Lönen är ju svår att uppge exat med tanke på som du säger ob mm och extra tid, men drar dom samma summa varje månad?? Då är det ju bra för då har man ju bättre koll��. Jag förstår att dom tar skattepengarna men det är bra tycker jag för jag vill ju bara bli av med alla skulder.. Men hur fungerar det med alla anmärkningar?? När försvinner dom? Tre år efter attalla skulder är betalda eller hur funkar det?

Låt oss säga att du får en anmärkning i dag..
Dem är kvar i 3 år från dagen datum
Så försök att inte få mer anmärkningar för det förlänger bara och det är fan inte kul att ha anmärkningar varken en eller flera

Det spelar ingen roll vilken inkomst du skriver. De ringer ändå till arbetsgivaren. Till min löneavdelning sa de att jag skulle få behålla existensminimum 2950 kr + till hyran vilken är 3150 kr.
Så löneavdelningen drar varje månad det som överskjuter 6100 kr. Ibland blir det 7000 kr, ibland, 4000 kr beroende på om man varit sjuk eller ledig osv.
Existemsminimumet ska räcka till el, bensin, telefon, mat, allt och det är tufft

Det låter som kronofogden drar för mycket av dig varje månad, normen för socialbidrag/försörjningsstöd man får från kommunen ligger på ca 3500 kr i månaden efter hyran plus andra kostnader som el och fackavgift är betald och kronofogdens förbehållsbelopp är högre ca 4500 kr om jag inte minns fel så de borde dra ca 1000 kr mindre i månaden från din lön.

Skulle kolla upp detta om jag var i dina kläder, du kan själv göra en beräkning på kronofogdens hemsida över hur mycket du bör få, den är inte exakt men ger en fingervisning.

https://www1.kronofogden.se/wf/wf/login.do

Edit

Hittade nedanstående dokument där det står i klartext vad man skall få i förbehållsbelopp som ensamstående eller sambo med eller utan barn, enligt den får man 4683 kr som ensamstående i förbehållsbelopp, sedan tillkommer kostnader för hyran.

http://www.kronofogden.se/download/...298/Foreskrifter_+forbehehallsbelopp_2013.pdf

Senast ändrad:
Ok jag förstod ej riktigt detta med anmärkningarna.. Jag kommer få många!! Fick två olika svar.. När försvinner dom? 3 år från det datum man får dom eller3 år från det att dom är betalda??

Anmärkningar

Hej !Jag är oxå en av er som släppt alla skulder till Krono,jag fick min första anm 13/2 och den kommer försvinna efter 3 år dvs 13/2-2016,fler har det blivit sen den första och fler kommer det att bli....och det blir ju 3 år för varje datum som anmärkningen kommer.Men alla kommer iallafall att försvinna under 2016! Jag tänker dygnet runt på hur det kunde bli så här illa,sitter liksom fast i det tankemönstret att jag är en dålig människa och skäms för hur jag försatt mej och familjen i detta,men det gäller väl att blicka framåt trots att det kommer bli jävligt tufft framöver ! Bara jag slapp ångesten över att inte veta hur det kommer att bli och om vi kommer få behålla huset..osv! Jag vill kunna vakna på morgonen utan klumpen i magen och bara känna att vilken underbar dag detta är...

Hej !Jag är oxå en av er som släppt alla skulder till Krono,jag fick min första anm 13/2 och den kommer försvinna efter 3 år dvs 13/2-2016,fler har det blivit sen den första och fler kommer det att bli....och det blir ju 3 år för varje datum som anmärkningen kommer.Men alla kommer iallafall att försvinna under 2016! Jag tänker dygnet runt på hur det kunde bli så här illa,sitter liksom fast i det tankemönstret att jag är en dålig människa och skäms för hur jag försatt mej och familjen i detta,men det gäller väl att blicka framåt trots att det kommer bli jävligt tufft framöver ! Bara jag slapp ångesten över att inte veta hur det kommer att bli och om vi kommer få behålla huset..osv! Jag vill kunna vakna på morgonen utan klumpen i magen och bara känna att vilken underbar dag detta är...

Kanske skuldsanering? Läs och sök kunskap på fattiga riddares forum.

Tac för svaret.. Ja ångesten är den som är jobbigast.. Men om inte skulderna är avbetalda på 3 år då?? Vad händer då??

Tac för svaret.. Ja ångesten är den som är jobbigast.. Men om inte skulderna är avbetalda på 3 år då?? Vad händer då??

Då har du ett skuldsaldo...tills allt är betalt! Anmärkningarna försvinner oavsett skulden e betald el ej! Skuldsaldot som finns kvar, syns på en kreditupplysning även om inte anmärkningarna är kvar tyvärr!..

Ok jag förstod ej riktigt detta med anmärkningarna.. Jag kommer få många!! Fick två olika svar.. När försvinner dom? 3 år från det datum man får dom eller3 år från det att dom är betalda??

3 år från det datum du får dom
Te.x 3 mars 2013 till 3 mars 2016

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp