Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Frågor angående skuldsanering som inte ställts tidigare

Jo men jag menar låt säga att man har satt i system att betala in sin "räkning" varenda månad den 10:e alltså 10 dagar sen, hade det gått ut information till borgenärerna då?
För jag menar då får dom ju fortfarande sina inbetalningar i tid?
Då saknas det ju 1 betalning - Säg att man ska betala senast sista november enligt förfalldatum.

Men man betalar 10 december istället. Går rapporten ut 1a december så finns det ju ingen betalning som kom in senast sista november.

Bara den som kom in 10 oktober i systemet, enligt det systemet. men det avser ju septembers betalning.

Så då antar jag att det står att septembers betalning var 10 dagars sen och geldenären har inte betalat alls för november.

Rapporten vet ju inte att betalningen kommer komma in 10e december för november. Antingen är man i fas eller så är man inte i fas när rapporten går ut.

Nu vet jag inte exakt hur rapporten ser ut. Men skulle kunna tänka mig att inbetalningsdatum är med.

Då saknas det ju 1 betalning - Säg att man ska betala senast sista november enligt förfalldatum.

Men man betalar 10 december istället. Går rapporten ut 1a december så finns det ju ingen betalning som kom in senast sista november.

Bara den som kom in 10 oktober i systemet, enligt det systemet. men det avser ju septembers betalning.

Så då antar jag att det står att septembers betalning var 10 dagars sen och geldenären har inte betalat alls för november.

Rapporten vet ju inte att betalningen kommer komma in 10e december för november. Antingen är man i fas eller så är man inte i fas när rapporten går ut.

Nu vet jag inte exakt hur rapporten ser ut. Men skulle kunna tänka mig att inbetalningsdatum är med.
Som en person som är borgenär i en skuldsanering... Har jag aldrig fått någon rapport. Så tror bara rapporten går ut om personen med sanering inte betalar.

Hej !
jag har skuldsanering och har en vän som stöttar mig samt mina föräldrar de swishar mer än 4000 i månaden för att hjälpa mig.
kan jag bli av med min skuldsanering ?

Var hos tandläkaren för ett tag sen och de skulle skicka ut en faktura för avgiften eftersom det är så de gör ( hade betalat på plats annars ) . Hade inte fått någon faktura och nu trillade det in en inkasso faktura på Kivra . Kan jag betala faktura trots att jag har inledande skuldsanering ? Eller blir det gynnande av borgenär . Den här skulden är inte med i min sanering .

Var hos tandläkaren för ett tag sen och de skulle skicka ut en faktura för avgiften eftersom det är så de gör ( hade betalat på plats annars ) . Hade inte fått någon faktura och nu trillade det in en inkasso faktura på Kivra . Kan jag betala faktura trots att jag har inledande skuldsanering ? Eller blir det gynnande av borgenär . Den här skulden är inte med i min sanering .
Kontakta den som gav dig ditt beslut om inledande.

Var du hos tandläkaren innan inledandet?

Vad skulle hända om jag imorgon får en skuld på säg 10 miljoner när jag har skuldsanering?

Hade man då fått utmätning utav något slag på lönen?

Hur hade KFM gjort om en med skuldsanering får stora skulder? Löneutmätningen ska göras sen får man lösa betalplanen bäst man kan?

Vad skulle hända om jag imorgon får en skuld på säg 10 miljoner när jag har skuldsanering?

Hade man då fått utmätning utav något slag på lönen?

Hur hade KFM gjort om en med skuldsanering får stora skulder? Löneutmätningen ska göras sen får man lösa betalplanen bäst man kan?
Ja, det bör absolut gå att ha skuldsanering och löneutmätningar samtidigt.

Var du hos tandläkaren innan inledandet?
Ja, jag var hos tandläkaren innan inledandet . Måste höra med dom varför jag fått en inkasso faktura . Vill inte riskera att bli av med en eventuell skuldsanering om jag nu skulle betala bort den här fakturan .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp