Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Frågor angående skuldsanering som inte ställts tidigare

För innevarande år vore det inte möjligt, man har flyttat om lite folk och en del har fått sluta. Det beror på att man fick mindre anslag än man skulle behövt. Att anställa fler kostar mer pengar, inte mindre.
Att anställa fler på verkställighet är nog lite lättare att räkna hem, de flesta drar in sin lön många gånger om, även om endast räknar på skatteskulder.

På sikt, om inte inom en snar framtid bör man kunna utveckla teknologin att processen med hjälp utav AI moderniseras och om möjligt digitaliseras på så sätt att samtliga ansökningar hanteras utav en databas som har miljoner skuldsaneringsansökningar senaste 50 åren. Där man exempelvis plockar bort processen som rör scanning, man plockar bort processen med samtal till handläggaren, beslutet som ska skrivas görs också maskinellt/digitaliserat.

Jag är övertygad om att detta är ett handfull år bort. Redan nu så använder sig sjukvården utav AI när man ska skriva remisser, recept och läkarutlåtanden till patienter AI-modellen ChatGPT har visat sig vara tio gånger snabbare än verkliga läkare på att utföra administrativa uppgifter, enligt en ny studie som forskare vid Akademiska sjukhuset deltagit i.

På sikt, om inte inom en snar framtid bör man kunna utveckla teknologin att processen med hjälp utav AI moderniseras och om möjligt digitaliseras på så sätt att samtliga ansökningar hanteras utav en databas som har miljoner skuldsaneringsansökningar senaste 50 åren. Där man exempelvis plockar bort processen som rör scanning, man plockar bort processen med samtal till handläggaren, beslutet som ska skrivas görs också maskinellt/digitaliserat.

Jag är övertygad om att detta är ett handfull år bort. Redan nu så använder sig sjukvården utav AI när man ska skriva remisser, recept och läkarutlåtanden till patienter AI-modellen ChatGPT har visat sig vara tio gånger snabbare än verkliga läkare på att utföra administrativa uppgifter, enligt en ny studie som forskare vid Akademiska sjukhuset deltagit i.
Nja det där med att det skulle vara tio gånger snabbare i sjukvården är väl en milt sagt överdrift i dagsläget. De som jag känner som jobbar som Medicinska Sekreterare har helt annan uppfattning om tidsvinsten med AI i dagens läge. Däremot om några år när det har blivit mer utvecklat och tekniken fått mogna lite stämmer nog dina prognoser till 100 procent.

Några miljoner med ansökningar finns dock inte. Och 50 år finns ingen anledning att kolla på, första skuldsaneringslagen kom för ca 30 år sedan och det är rätt lite där man har nytta av numera, den första lagen var väldigt annorlunda mot nu

Nja det där med att det skulle vara tio gånger snabbare i sjukvården är väl en milt sagt överdrift i dagsläget. De som jag känner som jobbar som Medicinska Sekreterare har helt annan uppfattning om tidsvinsten med AI i dagens läge. Däremot om några år när det har blivit mer utvecklat och tekniken fått mogna lite stämmer nog dina prognoser till 100 procent.

Ja vi är liksom inte där än men vi är på god väg. Vem kunde tro för 30-40 år sedan att vi skulle ha snabbkassor exempelvis, plan som flög själva och självkörande bilar.

Detta kommer gå väldigt for nu.

Om man får högre inkomst och rapporterar detta, är man skyldig att betala retroaktivt efter att den nya betalningsplanen träder i kraft?

Vet någon vilket datum borgenärerna får "heads up" att man inte har betalat in sin skuldsanering i tid?

Är det 1:a i månaden eller hur funkar det?

Vet någon vilket datum borgenärerna får "heads up" att man inte har betalat in sin skuldsanering i tid?

Är det 1:a i månaden eller hur funkar det?
Detta är vad jag luskat fram.

https://kronofogden.se/skuldsanerin...utet-om-skuldsanering#Omduintebetalarsomduska

"Det är viktigt att du betalar enligt betalningsplanen. Om du inte gör det, skickar vi en påminnelse till dig. Varje kvartal skickar vi också ut ett meddelande till dina borgenärer om att du inte har betalat"

https://www.lånforum.se/threads/skuldsaneringstråden.7965/post-284527

Från Kimsan72:
"KF skickar ut meddelanden om obetalda inbetalningar 4 ggr/år sedan ett tag tillbaks och det sker dec, mars, juni och sep."

Det är denna information jag läst mig till. 4 gånger per år går rapporten ut och det är i sista månaden på varje kvartal.

Har även någonstans på forumet läst att det är första vardagen i Mars, Juni, September, December som rapporten går ut till borgenärerna, men hittar inte det inlägget (och är inte 100% på att det stämmer.)

@Kimsan72 Har du bättre koll på exakta datum rapporterna går ut till borgenärerna om man är sen med betalning?

Jo men jag menar låt säga att man har satt i system att betala in sin "räkning" varenda månad den 10:e alltså 10 dagar sen, hade det gått ut information till borgenärerna då?
För jag menar då får dom ju fortfarande sina inbetalningar i tid?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp