Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Frågor angående skuldsanering som inte ställts tidigare

Vad skulle hända om jag imorgon får en skuld på säg 10 miljoner när jag har skuldsanering?

Hade man då fått utmätning utav något slag på lönen?

Hur hade KFM gjort om en med skuldsanering får stora skulder? Löneutmätningen ska göras sen får man lösa betalplanen bäst man kan?

Japp, och sköter du inte betalplanen lär det sluta med upphävd skuldsanering

Fick ny betalplan igår.
Allt lungt såväl

Det står något om "mellan sep till januari ska XX betala XX, XX har redan betalat in hela beloppet på xx"

Samtidigt står det lite längre ner att jag INTE följt betalplan tidigare
Paniken som infann sig då var inte nådig. Tills jag såg att det jag missat var 2kr
Fick ett mejl igår med om att jag hade råkar byta ut siffran 9 i slutet mot en 7a.
Därav saknades det 2kr.

Betalade såklart in dessa 2kr direkt.

Först kommer katastroftankarna "Åh nej tänk om detta sabbar allt"
Sedan läser man här och ser hur folk är sena med både 1-2 och 3 betalningar på flera tusen.

Så tack till er, ni lugnade mina nerver.

Ja, det bör absolut gå att ha skuldsanering och löneutmätningar samtidigt.
I teorin ja, men i praktiken nej. Löneutmätningen tar inte höjd för din skuldsanering och vice versa. så om du betalar 10,000 på din skuldsanering så kommer din löneutmätning mest troligen vara en liknande summa. Mer än vad många har över i sina kalkyler som lever med skuldsanering.

Fick ny betalplan igår.
Allt lungt såväl

Det står något om "mellan sep till januari ska XX betala XX, XX har redan betalat in hela beloppet på xx"

Samtidigt står det lite längre ner att jag INTE följt betalplan tidigare
Paniken som infann sig då var inte nådig. Tills jag såg att det jag missat var 2kr
Fick ett mejl igår med om att jag hade råkar byta ut siffran 9 i slutet mot en 7a.
Därav saknades det 2kr.

Betalade såklart in dessa 2kr direkt.

Först kommer katastroftankarna "Åh nej tänk om detta sabbar allt"
Sedan läser man här och ser hur folk är sena med både 1-2 och 3 betalningar på flera tusen.

Så tack till er, ni lugnade mina nerver.

Det har hänt mig också att jag missat med några kronor och fått påminnelse men nu kopierar jag bara betalningen och lägger in den :)

Då ingår den skulden i skuldsaneringen. Trist för tandläkaren
Okej , men ska jag låta skulden gå så långt som till kronofogden ändå . Tänker om det är negativt för eventuell skuldsanering då det blir ”en ny skuld som är färsk ” ? . Eller blir det problem om jag betalar in beloppet till inkassos bolaget istället ?

Okej , men ska jag låta skulden gå så långt som till kronofogden ändå . Tänker om det är negativt för eventuell skuldsanering då det blir ”en ny skuld som är färsk ” ? . Eller blir det problem om jag betalar in beloppet till inkassos bolaget istället ?

Den ingår, den får inte betalas. Vad du tycker om det har egentligen ingen betydelse, den ingår.

Frågar åt en kompis.
Han har sanering och betalar ca 14k varje månad, hans fru funderar på börja läsa efter sommaren och tar csn, han undrar om frugan får spara csn pengarna i hennes konto om de klarar sig med hans ekonomi? Kollar kfm eller borgenärer frugans konto då och då? Kan de annars kräva att pengarna ska användas till att betala till kfm eller borgenärer? Vi pratar om ca 150k efter ett år av studierna med csn.

Frågar åt en kompis.
Han har sanering och betalar ca 14k varje månad, hans fru funderar på börja läsa efter sommaren och tar csn, han undrar om frugan får spara csn pengarna i hennes konto om de klarar sig med hans ekonomi? Kollar kfm eller borgenärer frugans konto då och då? Kan de annars kräva att pengarna ska användas till att betala till kfm eller borgenärer? Vi pratar om ca 150k efter ett år av studierna med csn.
Inga konto kollas under skuldsanering

Frågar åt en kompis.
Varför skulle de kolla frugans konton?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp