Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Frågor angående skuldsanering som inte ställts tidigare

Man har beräknat min sambos inkomst på 35 000 ish

Då hade jag kunnat säga att hon har 5 000 i inkomst och ingen kollar upp det?

Kollar verkligen inte KFM upp detta? Dom ser ju hennes inkomst via skatteverket ju, låter ju jättemärkligt om man i samband med en omprövan inte skulle kolla upp det? Speciellt om det är orimligt som i mitt exempel?
Vid omprövning vet jag inte säkert, men vid inledande så kollade KFM upp frugans inkomst via SKV.
Bör väl ske vid omprövning också, men det är bara vad jag tycker…

Vid omprövning vet jag inte säkert, men vid inledande så kollade KFM upp frugans inkomst via SKV.
Bör väl ske vid omprövning också, men det är bara vad jag tycker…

Det är det jag menar, allt annat vore märkligt för då hade alla bara kunnat dra till med inkomster på sambon som är 60% lägre liksom...

Det är det jag menar, allt annat vore märkligt för då hade alla bara kunnat dra till med inkomster på sambon som är 60% lägre liksom...
Jo, så är det ju…dock lite surt om ngn borgenär snokar fram ”rätt” inkomst på sambon bara, bitter eftersmak troligen.

Man har beräknat min sambos inkomst på 35 000 ish

Då hade jag kunnat säga att hon har 5 000 i inkomst och ingen kollar upp det?

Kollar verkligen inte KFM upp detta? Dom ser ju hennes inkomst via skatteverket ju, låter ju jättemärkligt om man i samband med en omprövan inte skulle kolla upp det? Speciellt om det är orimligt som i mitt exempel?
De kollar upp inkomst via Skatteverket förstås. Men de går inte in i sambons/makens konton för att titta på eventuellt sparande eller om man fått in pengar från annat än arbete/försäkringskassan eller annat som likställs med förvärvsinkomsten.

Jag är faktiskt osäker på om KFM kollar din sambos inkomst under omprövning från Borgenär.
En borgenär kan mest troligen inte ompröva pga partners inkomst då dem inte kan ta reda på denna?

Jag resonerar att om Borgenär X begär omprövning pga Terrys ändrade inkomst så är det just det KFM undersöker? Inte parners?

Aldrig hört det, hur då?;
Du lägger in en stående överföring från din bank med din månadsbetalning till det gironr och med det ocr- nr betalningen ska till istället för att upprepa det själv varje månad. Inget konstigt.

Aldrig hört det, hur då?;
Om du har Swedbank så loggar man bara in i webläsaren

1. Trycker på ”Betala och överföra” till vänster i menyn

2. Tryck på ”historiska betalningar/överföringar”

3. Klicka på din senaste betalning till KFM och sen trycker du på ”gör transaktionen igen”

Sen lägg till och betala

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp