Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Film och tv tråden

Svaret är kvinnoförtryck. Alltid. När en man gängar sig med en kvinna från ett annat land förtrycker han henne. När en kvinna blir tillsammans med en man från ett fattigt land så gör hon det för att hon har varit förtryckt av män hela sitt liv.

100%
Det är så sinnessjukt.

Ja eller det programmet.

Men det är ju ofta Svensk kvinna i 60 års åldern som träffar en exotisk karl ifrån ett fattigt land på 30-35 år.

Hade det varit Bertil förtidspensionerad 69-åring ifrån Vetlanda som blev ihop med Jenny ifrån Pattaya som är nyss fyllda 30 år då hade det tagit hus i helvete i svensk media.

Du har rätt. Men det där är ej så farligt. Värsta är endå gubbarna som åker ner haffar en 18 år askar som ser ut som 13-14... det är skevt.

men 30 är man endå vuxen vuxen...

Ja eller det programmet.

Men det är ju ofta Svensk kvinna i 60 års åldern som träffar en exotisk karl ifrån ett fattigt land på 30-35 år.

Hade det varit Bertil förtidspensionerad 69-åring ifrån Vetlanda som blev ihop med Jenny ifrån Pattaya som är nyss fyllda 30 år då hade det tagit hus i helvete i svensk media.

Tycker det är lika illa både och.. inte okej bara för att det är en kvinna som många verkar ha överseende med :facepleading:

Här i denna serien/dokumentären får man se svenskar som blir förälskade i människor från alla möjliga länder.. faktiskt inte så stora åldersskillnader men kulturkrock däremot :D alltså kan inte sluta titta. Måste nog säga att många av svenskarna som är med förstår inte hur utnyttjade dom blir… har man tråkigt som jag har just nu (sjukskriven) så rekommenderar jag verkligen programmet!!

Såg en jättebra film om detta som jag tyvärr inte minns vad den hette, den var hemsk. Rika gamla kvinnor fr Väst åkte till afrikanska länder och "köpte" kärlek av unga män, männen behandlades som slavar mer eller mindre. För männen var det här ett sätt att få inkomst, för kvinnorna var det ett sätt att få sex och roa sig.
Jag har absolut inget emot kärlek med stor åldersskillnad om det är kärlek det handlar om. Men när människor utnyttjas eller går med på att utnyttjas för pengar blir det så sorgligt för alla inblandade.

Paradis: Kärlek
"På stränderna i Kenya kallas de för ”Sugar Mamas”, europeiska kvinnor som väljer ut - och betalar - afrikanska pojkar som tillfälliga partners. 50-åriga Teresa från Österrike besöker detta semesterparadis för första gången. Till skillnad från många andra söker hon kärleken, men tvingas efter åtskilliga förhållanden med unga män konstatera att på stränderna är kärlek en affär."

Såg en jättebra film om detta som jag tyvärr inte minns vad den hette, den var hemsk. Rika gamla kvinnor fr Väst åkte till afrikanska länder och "köpte" kärlek av unga män, männen behandlades som slavar mer eller mindre. För männen var det här ett sätt att få inkomst, för kvinnorna var det ett sätt att få sex och roa sig.
Jag har absolut inget emot kärlek med stor åldersskillnad om det är kärlek det handlar om. Men när människor utnyttjas eller går med på att utnyttjas för pengar blir det så sorgligt för alla inblandade.
Vidrigt..!! Jag måste se den!

Nej det har jag inte heller men man ser rätt klart och tydligt när det inte är kärlek som det handlar om..

Men se gärna denna serie ”älskar älskar inte” om du har tid över nån dag.. Perfekt för slötittande och när man vill tappa hakan :D

Paradis: Kärlek
"På stränderna i Kenya kallas de för ”Sugar Mamas”, europeiska kvinnor som väljer ut - och betalar - afrikanska pojkar som tillfälliga partners. 50-åriga Teresa från Österrike besöker detta semesterparadis för första gången. Till skillnad från många andra söker hon kärleken, men tvingas efter åtskilliga förhållanden med unga män konstatera att på stränderna är kärlek en affär."
Tack ska se vart jag kan streama den ifrån :)

Vidrigt..!! Jag måste se den!

Nej det har jag inte heller men man ser rätt klart och tydligt när det inte är kärlek som det handlar om..

Men se gärna denna serie ”älskar älskar inte” om du har tid över nån dag.. Perfekt för slötittande och när man vill tappa hakan :D
Var finns den?

Fast på sätt och vis vet båda parten vad de ger sig in på och varför. Tycker det är värre med arrangerade äktenskap där flickan som föräldrarna gifter bort sällan har ngt att säga till om. Har sett det med egna ögon, ngn på sommarlovet efter år 8 eller 9 åker familjen på "semester" till sitt gamla land, ofta till Turkiet eller Somalia och när de kommer hem så har dottern blivit bortgift med en kusin.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp