Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Film och tv tråden

Fast på sätt och vis vet båda parten vad de ger sig in på och varför. Tycker det är värre med arrangerade äktenskap där flickan som föräldrarna gifter bort sällan har ngt att säga till om. Har sett det med egna ögon, ngn på sommarlovet efter år 8 eller 9 åker familjen på "semester" till sitt gamla land, ofta till Turkiet eller Somalia och när de kommer hem så har dottern blivit bortgift med en kusin.
Nä fy fan det är så hemskt :(

Fast på sätt och vis vet båda parten vad de ger sig in på och varför. Tycker det är värre med arrangerade äktenskap där flickan som föräldrarna gifter bort sällan har ngt att säga till om. Har sett det med egna ögon, ngn på sommarlovet efter år 8 eller 9 åker familjen på "semester" till sitt gamla land, ofta till Turkiet eller Somalia och när de kommer hem så har dottern blivit bortgift med en kusin.

Oavsett om man vet vad man ger sig in på, så kan man ifrågasätta moralen i att gifta sig med någon när man VET att den personen är desperat efter pengar, kanske lever i total fattigdom, och bara gör det av den anledningen.

Oavsett om man vet vad man ger sig in på, så kan man ifrågasätta moralen i att gifta sig med någon när man VET att den personen är desperat efter pengar, kanske lever i total fattigdom, och bara gör det av den anledningen.
Jag tror att de flesta av de inblandade, intalar sig att det är kärlek.

På tal om Ryssland och Putin i en annan tråd kom jag att tänka på den här serien som jag sett på SVT Play och vill rekommendera den till er som är intresserade av ämnet, Giftattacken i Salisbury. Bygger på verkliga händelser, otroligt bra serie.
Novitjok är inget att leka med, otroligt giftig gas (dödlig) som dessutom är väldigt svår att sanera och kan "leva" på ytor i typ 50 år.

Har ni sett serien, vad tyckte ni?

Släpps ju aldrig nå bra filmer, tycker jag sitter och kollar varenda streaming tjänst varje kväll efter nå nytt spännande

Släpps ju aldrig nå bra filmer, tycker jag sitter och kollar varenda streaming tjänst varje kväll efter nå nytt spännande
Kolla om du hittar filmen Billy Elliot, en gripande film om en pojke i en gruvort i England, som vill dansa balett men pappan vill att han ska boxas istället. Kan finnas på Netflix men är osäker.
Sen tjatar jag på dig att du ska se serien Liar. Det kankse du redan har gjort, om inte så tror jag att du kommer gilla den. Såg den på HBO. Sorry att trailen inte är på svenska.

Själv är jag inne i att se bekväma serier som The Mentalist och The Good Wife :facejoy:
Kräver inget engemang men är ändå okej underhållning som jag ka somna ifrån utan att det gör något.

Men, kan faktiskt I övrigt tipsa om The Gilden Age på HBO. Otroligt snyggt kostymdrama med bra skådespelare.

Tipsar om ”Inventing Anna” på Netflix.
Började kolla på den men gav upp på första avsnittet men den har fått väldigt bra recensioner. Om inte annat värt att ge den en chans till bara för att Julia Garner spelar huvudrollen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp