Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ferratum höjning när?

Ja, alltså har man en skuld som är större än säg 5000 på ferratum så är det bästa att låta det gå till inkasso (om man inte kan casha upp för 5000 rakt av då naturligtvis) annars kommer man bara slänga pengar i luften.
Jag lät de gå till inkasso. Helt plötsligt öka skulden med 5000. alektoum..

Jag lät de gå till inkasso. Helt plötsligt öka skulden med 5000. alektoum..
Hur är det möjligt? Mitt gick till Axactor, såg inte att det ökade speciellt mycket.
Fick hjälp av farsan att lösa ut mig efter 1,5-2 månader. Det var runt 8800 tror jag, skulle jag följt avbetalningsplanen hade det landat på runt 11000. Skuldrådgivarna varnar för ferratum och dess räntor. Alla borde spärra sig därifrån, riktigt bluff-företag.

Hur är det möjligt? Mitt gick till Axactor, såg inte att det ökade speciellt mycket.
Fick hjälp av farsan att lösa ut mig efter 1,5-2 månader. Det var runt 8800 tror jag, skulle jag följt avbetalningsplanen hade det landat på runt 11000. Skuldrådgivarna varnar för ferratum och dess räntor. Alla borde spärra sig därifrån, riktigt bluff-företag.
Fattar inte heller det. fick i november hem ett brev då var kapitalskulden på 39999. gjorde en betalningplan på 6037 i månaden. jag betalade in den fortare och när jag idag räknar på det så har jag betalt in totalt 46000kr.

Fattar inte heller det. fick i november hem ett brev då var kapitalskulden på 39999. gjorde en betalningplan på 6037 i månaden. jag betalade in den fortare och när jag idag räknar på det så har jag betalt in totalt 46000kr.
Hm...jadu. Jag vet inte faktiskt!

Hm...jadu. Jag vet inte faktiskt!
hur som helst så är det bara skönt att jag slipper dessa hajar nu. Jag tycker ändå riktigt synd om folk som ”måste” låna av dessa, och läsa här om höjningar och sådant som att ferratum ”belönar” för man varit duktig och skött betalningar är skrämande. Jag vet inte om folk inser vilka sjuka räntor dessa gamar har. Tänk dig att inte ha utrymme i ekonomin och lösa deras lån fort nog, då får man ligga ute med 1400kri månadenx12 och på dessa så försvinner 1200kr i amortering och resen är ränta.

hur som helst så är det bara skönt att jag slipper dessa hajar nu. Jag tycker ändå riktigt synd om folk som ”måste” låna av dessa, och läsa här om höjningar och sådant som att ferratum ”belönar” för man varit duktig och skött betalningar är skrämande. Jag vet inte om folk inser vilka sjuka räntor dessa gamar har. Tänk dig att inte ha utrymme i ekonomin och lösa deras lån fort nog, då får man ligga ute med 1400kri månadenx12 och på dessa så försvinner 1200kr i amortering och resen är ränta.

Det du måste förstå är att Ferratum är sista eller enda utvägen för folk som lånar från dessa. Det är nog ingen som lånar från Ferratum för att dom erbjuder så himla låga räntor. Ingen med bra kreditvärdighet lånar från Ferratum heller. Har man inget val och Ferratum är de enda som kan låna ut så är man nog snarare tacksam. Jag håller med dig om att det är ockerräntor men det är väl smällar man får ta om man sabbat sin kreditvärdighet? För min egen del har Ferratum varit räddningen många gånger men också en kortsiktig lösning tills jag kunnat ersätta det med ett bättre lån.

Ja, alltså har man en skuld som är större än säg 5000 på ferratum så är det bästa att låta det gå till inkasso (om man inte kan casha upp för 5000 rakt av då naturligtvis) annars kommer man bara slänga pengar i luften.

Tro mig det vill du inte göra, dom hamnar hos alektum och du får MAX 6 avbetalningar oavsett hur stor summan är... så jag råder att fortsätta betala dom tills du får ett lån på annat håll och nollar dessa och aldrig använda äckliga ferratum igen.

Tro mig det vill du inte göra, dom hamnar hos alektum och du får MAX 6 avbetalningar oavsett hur stor summan är... så jag råder att fortsätta betala dom tills du får ett lån på annat håll och nollar dessa och aldrig använda äckliga ferratum igen.
Jaså? Kanske har man bytt till alektum. Jag hamnade iallafall hos Axactor (cirka 1,5 år sedan) skulle betala 1000 i månaden i 11 månader.
Har haft Alektum, tycker deras avbetalningsplaner ändå verkar helt okej, kanske lite beroende på skuld? Jag hade ett ärende hos alektum på kanske 5000-5500 jag fick dryga året på mig att betala.
Förstår ditt tänk på ett sätt men ändå absolut inte. Varför välja att mata dessa bluffare med stålar och att man då betalar ränta för hutlösa summor...än att faktiskt betala in större belopp till alektum och leva lite fattigt under en begränsad tid och sedan vara kvitt skulden? Ska du dessutom ta ett lån för att betala ett annat så är du ju +- 0 i antal lån. Som sagt ditt resonemang känns ganska ologiskt ändå, bättre att vara skuldfri.

Det du måste förstå är att Ferratum är sista eller enda utvägen för folk som lånar från dessa. Det är nog ingen som lånar från Ferratum för att dom erbjuder så himla låga räntor. Ingen med bra kreditvärdighet lånar från Ferratum heller. Har man inget val och Ferratum är de enda som kan låna ut så är man nog snarare tacksam. Jag håller med dig om att det är ockerräntor men det är väl smällar man får ta om man sabbat sin kreditvärdighet? För min egen del har Ferratum varit räddningen många gånger men också en kortsiktig lösning tills jag kunnat ersätta det med ett bättre lån.
Missförstå mig inte. Jag mebar givetvis inget illa och inte heller hånar någon som tar lån där. Jag gar själv tagit lån där en tid när jag var desperat. Jag kan säga som att hade jag hittat detta forum då, så hade jag aldrig tagit lånet efter allt jag lärt mig här. Jag försöker bara i god syfte att förmedla vad dessa lån innebär och hur mycke dom skada dom gör efter ”hjälpen” dom ger en för stunden.

Håller med, lite trött på konstanta smutskastandet mot Ferratum. Man vet ju själv vad man väljer, knappast så att man tar detta lån och tänker att man ska betala i 5 år i vanlig takt liksom. Man löser när man kan, bra lösning tillfälligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp