- Meddelanden
- 625
- Mottagna reaktioner
- 412
- Poäng
- 527
Haft dem i flera år och betalat i tid, alltid. Får aldrig höjning. Har 25000, kanske lika bra. Det sitter hårt att använda dem men är nöden stor så....
Respekterar din situation och förstår dig. Men efter erfarenheter av ferratum så kan kag säga att du ska vara otroligt tacksam av att in få en höjning.Herregud!! Det är som kommunicera med en hjärndöd fiskmås.
Jag är ledsen men att höja kreditgränsen är ingenting som görs manuellt. Om det blir aktuellt för en höjning kommer du att få ett erbjudande om det. Det är vårt system som avgör, beslut baseras bland annat på hur länge du varit kund och din betalningshistorik. Vi kan tyvärr inte se om eller när det kommer bli aktuellt för våra kunder.
"Fast det är inte mitt ärende som är specifikt som texten lyder. Men jag är tacksam om du ser över mitt ärende
Det är just det svaret man får. Och det känns inte okej om du läser mailet."
-Jag ser tyvärr inte att du har ett erbjudande. De bruka skickas ut via mejl, sms.
" Det ser jag också. Men det var inte frågan."
-Jag är ledsen men de inget vi sköter manuellt.
The end!
Är själv tacksam att de aldrig erbjuder mer än de 1000 kr jag haft i snart 5 år.Respekterar din situation och förstår dig. Men efter erfarenheter av ferratum så kan kag säga att du ska vara otroligt tacksam av att in få en höjning.
Från min erfarenhet så erbjuder dom höjning när man betalar det lägsta typ ett par månader. Förut när jag hade nyttjat 35k och betala allt på ett bräde i flera omgångar per månad typ så blev jag aldrig erbjuden höjning. Senaste 8 månaderna när jag bara kunnat betalat det lägsta har jag erbjudits till 40k och sen efter 2-3 månader 45k.
Dom erbjuder väl dom som dom ser betalar lägga för att hoppas att man ska använda mer på krediten och betala de lägsta så dom tjänar ännu mer pengar.
jag har betalt över 10k på 8 månader och skulden har knappt sjunkit något.
Mitt råd till alla här: undvik ferratum om du inte vet att du kommer kunna betala tillbaka hela skulden inom en månad. Annars blir de bara ränta som man betalar...
Helt rätt!Jag hade betalat förra året och stängde skiten .