Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ferratum höjning när?

Håller med, lite trött på konstanta smutskastandet mot Ferratum. Man vet ju själv vad man väljer, knappast så att man tar detta lån och tänker att man ska betala i 5 år i vanlig takt liksom. Man löser när man kan, bra lösning tillfälligt.
Nej! Ferratum är aldrig en bra lösning. Hela deras ide går ut på att ta upp människor ifrån ett mörkt hål och sätta dom i sitt ännu mörkare hål.

Dom flesta som lånar på Ferratum är såna som jag, föredetta spelmissbrukare eller aktiva missbrukar med tankar som, ”jag löser det” när jag kan.

Jag förstår det och trots att det är svårt att hantera är det dock en tillfällig lösning att använda ett stort skitlån för att täcka flera små skitlån tills man kan ta ett icke-skitlån för att samla alla skitlån ordentligt. Om man inte kan hamna hos inkasso/KFM är det en tillfällig lösning. Funkar väl inte för alla, givetvis.

Jag förstår det och trots att det är svårt att hantera är det dock en tillfällig lösning att använda ett stort skitlån för att täcka flera små skitlån tills man kan ta ett icke-skitlån för att samla alla skitlån ordentligt. Om man inte kan hamna hos inkasso/KFM är det en tillfällig lösning. Funkar väl inte för alla, givetvis.
Håller med dig! Personligen ångrar jag alla dessa skitlån och krediter men som du säger, har tagit dem för att lösa en situation som annars hade blivit värre. Så även om man tar en omväg när man tar såna lån så har det i alla fall för mig varit en väg framåt.

Någon som vet vad felet kan vara , har medel på creditsafe och har stått länge på Ferratums sida ” du kan tyvärr inte göra en ansökan ” har aldrig haft med dom att göra tidigare ?

Krelf. Varför tror du det, har det gått i mitten av månaden förut?

Krelf. Varför tror du det, har det gått i mitten av månaden förut?

Av min erfarenhet (2 gånger tidigare) samt några andra här inne har det oftast skett kring 11-15e, verkade vara lite senare nu förra månaden för vissa. Kanske bara var en slump att de skett kring de datumen, who knows.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp