Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Femtusen.nu

Jag fick mejl i måndag o han Inge skrev att så fort de felsökt färdigt så kommer utbetalningar att ska,jag skrev att han kunde kyssa mitt feta arsle..har fått många svar från han där han lovat pengar så tror inte ett öre på han men han fortsätta att häva att dom är seriösa o pengar kommer bla bla bla
Ska nog anmäla dom asen

Har inte utbetalningar börjat ske innan helgen så är jag med på att anmäla dom också!! Måste finnas något som INTE är ok här. Och det borde gå att anmäla dom!
Jag har inte fått något svar på 3 mail denna veckan alls!!!!

Det hjälper inte att anmäla dom ..för vad ??
Att de inte betalar ut pengar till nån desperat ??

Jag tror att det handlar mer om att deras uppgifter ska hamna i orätta händer. Det är väl där rädslan ligger.

Om vi går tillbaka några inlägg i den här tråden

* bolaget är på pappret inte likvid (= de har inga pengar)
* de har inget tillstånd av FI som krävs för utlåningsverksamet (då de inte uppfyller de grundläggande finansiella kraven)
* det finns inga anställda eller ordentliga kontaktuppgifter. Tel nr. gick enligt någon till Anticimex och adressen till en box i Alvesta
* de verkar inte ha något utarbetat administrativt system .. sidan är en strippad version av en enklare ehandels scrpit för en kille som säljer hästprylar på nätet

och folk undar varför man inte får några pengar?

Senast ändrad:
Ja, det låter ju onekligen som det är kört.... men frågan är väl också, VAD tjänar dom på att ens göra detta? Ta in uppgifter, svara på mail mm till flera personer.... hur orkar dom?? Va dom bara ute efter personnr?? Att då utge sig för nån form av utlåningsföretag, och därigenom kanske enbart för att få ihop personnr... det kan väl aldrig vara ok? Så vad tjänade dom bakom sidan på detta?? Vidriga folk!!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp