Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Femtusen öppnar snart?

Jägob.

With al due respekt. Jag håller HELT med dig att nästan alla dessa aktörer är jävliga på ett eller annat sätt. Däremot så har ju du sedan dag ett sågat VARENDA aktör som finns. DÅ blir det lite svårt att veta vilka som faktiskt är skräp. Jag är övertygad om att det är fallet med dessa Femtusen. Men du har skrivit om :

Minifinans - Jag vill veta om så är fallet vilka erfarenheter du/ni har? Jag har tyvärr endast dåliga erfarenheter.
Creditstar - Jag vill starkt VARNA er för dessa skurkar och samtidigt fråga om någon av er vet någonting eller har samma erfarenhet?
Versur- Själva grejen är ju att de försökte blåsa mig och skulle jag betalat in för mycket skulle de aldrig skyllt på systemfel.
Lendify - jordens otrevligaste människor i kundtjänst
Vivus - är väl mest att de är svåra att komma fram till någon lösning med.

Hahaha, liksom det verkar ju alltid strula för dig och det är alltid bolagens fel :D

Jag om någon har ju också sågat många bolag men du tycks komma i klinsch med samtliga vid betalning och det är alltid deras fel :D Hade jag varit du hade jag aldrig orkat den stressen och ilskan dom skapar och hade fan hellre undvikt att låna :D

Ta inte illa upp men svårt att förstå vilka som faktiskt är usla när du skriver det om alla :D
Och nej det strular sig inte alltid för mig vid återbetalning, iallafall inte procentuellt. Men kan man sätta förfallodatum, ta höga räntor osv som alla de här företagen är bra på kan jag väl som låntagare ha kraven att man inte ska bli ljugen rakt upp i ansiktet, att fakturerna går till rätt adress, att inte bli hotad med att bli skickad till KFM när jag inte ens var där i inkassoprocessen, att inte få felaktiga fakturor och belopp skickade till mig osv osv osv..

Jägob.

Det är ju tyvärr verkligheten. Det är så dom jobbar, om man tar deras avgifter exempelvis eller kostnader. Det är så dom jobbar dessvärre.

Jägob.

Det är ju tyvärr verkligheten. Det är så dom jobbar, om man tar deras avgifter exempelvis eller kostnader. Det är så dom jobbar dessvärre.
Man blir bara förvånad över hur mycket de snackar innan, de lovar guld och gröna skogar men sen kommer liksom problemen. De klarar ju inte ens av att hålla koll på förfallodatum, belopp eller ens fakturera till rätt adress.

Grejen är ju lite att ifall man sköter återbetalning som man ska så kommer det inte strula det blir ju först när man själv inte gör rätt för sig till en början.
Och klart det inte bli som man tänkt sig alltid och det blir fel! Men man måste även se det lite från andra perspektivet att dem vill ha tillbaka sina pengar.

Grejen är ju lite att ifall man sköter återbetalning som man ska så kommer det inte strula det blir ju först när man själv inte gör rätt för sig till en början.
Och klart det inte bli som man tänkt sig alltid och det blir fel! Men man måste även se det lite från andra perspektivet att dem vill ha tillbaka sina pengar.
Hur menar du? Är der seriöst mitt fel att minifinans skickar till fel adress. Sen när jag ringde och frågade dem om uppgifter svarade de inte. Mitt inkassokrav kom till min gamla adress vilket Alektum dvs inkassobolaget som samarbetar med minifinans förnekade fastän jag stod med inkassokravet i handen. Versur, alltid skött mina betalningar i tid ändå krävde de mig på ett högre belopp och skyllde sen på systemfel. Hade jag låtit det gå hade de ju inte sagt så, de hade låtsas som ingenting. Creditstar, jag var flera dagar från att ärendet skulle lämnas till inkasso och hon sa att betalar jag inte direkt så skickas jag till KFM. Jag pratade med självaste högsta hönset Dennis som sa att detta var totalt felaktigt av henne. Lendify hotade min tjej med att hon får en betalningsanmärkning om hon inte skulle betala in direkt, villet ju är fel eftersom det heter missbrukad kredit och hennes kollegor bad om ursäkt för hennes beteende. Konstigt också att hennes kollegor då sa att de inte alls var bråttom in med betalningen osv. Och femtusen...Inge hade ju skrivit fel belopp till mig 3 gånger om han skrev till och med fel belopp i fakturan han skickade ut. Så nja..strular nog ändå surru ;)

Klart man ska sköta sina betalningar i tid. Vem har sagt emot det? Men om man inte gör det så måste det ju för dig som låntagare ändå vara ganska tydligt och bekvämt att veta hur du ska göra i nästa skede. Är företagen seriösa och proffsiga vilket 1 % verkar vara så ska ju inte allt rasera pga en utebliven betalning. Tycker det krisar annars också? Behöver ju inte ens vara med att man är sen in med en betalning. Frågar du dem om någonting som inte framgår på ”mina sidor” eller dylikt kan de ju inte ge dig ett rakt eller korrekt svar.....osv osv osv.

Senast ändrad:
Om man vet med sig att man inte kan betala, ska man inte låna. Punkt. Det är sen gammalt.

Klart man ska sköta sina betalningar i tid. Vem har sagt emot det? Men om man inte gör det så måste det ju för dig som låntagare ändå vara ganska tydligt och bekvämt att veta hur du ska göra i nästa skede. Är företagen seriösa och proffsiga vilket 1 % verkar vara så ska ju inte allt rasera pga en utebliven betalning. Tycker det krisar annars också? Behöver ju inte ens vara med att man är sen in med en betalning. Frågar du dem om någonting som inte framgår på ”mina sidor” eller dylikt kan de ju inte ge dig ett rakt eller korrekt svar.....osv osv osv.

Om man vet med sig att man inte kan betala, ska man inte låna. Punkt. Det är sen gammalt.
Så är det sjävklart. Dock så tar jag aldrig ett lån om jag vet att jag inte kan betala? Det har jag aldrig påstått? Däremot har det ju blivit så ett par gånger tyvärr. Jag tror nog att 95 % av folket här inne tagit sig vatten över huvudet, tar sig vatten över huvudet och kommer att ta sig vatten över huvudet fortsättningsvis. Räkna ihop folks skulder här inne, summor för påminnelser, ränta och allt vad det är så får du nog se att det tyvärr nästan är allihopa. Jag är nog en av de sista du borde komma till av alla här inne om det var riktat mot mig då jag sms-lånat i snart 4 år och aldrig varit hos KFM. Alltid fått det att gå runt och brukar sköta mina betalningar i tid, sen är det sjävklart att jag varit sen osv men ska vi snacka sådant tror jag att 9 av 10 här lånar för mer än vad vi har råd med om det nu inte är 10 av 10 eftersom att om du lever på lånade pengar har du överskridit din egen plånbok. Punkt slut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp