Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Femtusen öppnar snart?

:facejoy::facejoy::facejoy: Den här tråden är så sjukt underhållande!!!

Inge-pinge belånar sina fakturor via Fortnox. Det är han som bestämmer när påminnelser o s v ska skickas ut.
Var nu lite solidariska och betala tillbaka i tid - så att övriga i forumet får en chans då och då!:facejoy:

Från Fortnox: (Som jag för övrigt själv använder som redovisningsprogram i våra bolag. Men till skillnad från Inge-Pinge så sköter jag fakturor/påminnelser själv).

Belåna din faktura - få betalt direkt och behåll kontrollen
Om du belånar fakturan får du in den största delen av fakturans värde på kontot direkt. Din faktura står som säkerhet för lånet och du väljer själv vilka fakturor du vill belåna. Vi sköter även påminnelse och inkasso på din belånade faktura, så att du kan fokusera på att utveckla ditt företag."

Hur bra koll har detta företag på regler? Har för mig att låneföretag inte får använda swish som utbetalningsmetod i dagsläget

Typ aldrig haha.

Skumt med bolag utan egen adress, bara en c/o adress till en idrottsförening..

Det var då det roligaste jag läst på länge hahah. En bank som heter Blåsboda och endast har C/O adress till en idrottsförening.

Det var då det roligaste jag läst på länge hahah. En bank som heter Blåsboda och endast har C/O adress till en idrottsförening.
Inge har lyckats bra med sin affärsidé kan man säga. Chashen regnar över honom och han får så mkt gratis reklam i den här tråden så kan behöver inte lägga pengar på marknadsföring.

Vad vill ni veta? Med risk för att folk som ska rätta andra kommenterar så kan jag ju berätta en del.
Försök att undvika att ta lån från Inge, dels är han oserös, han har inte koll på dina fakturor eller också är det de han har men han försöker blåsa dig. Nåväl han är ganska otrevlig, ifrågasätter en och är att betrakta som en oseriös aktör på marknaden då han ljuger om öppettider, ljuger om att han kontaktat Fortnox, har öppet i någon minut för att sedan stänga. Han satte förfallodatum precis runt löning vilket företagen oftast inte gör, till och med Fortnox sa till honom i tråden där jag och han pratade på mejl, de ändrade till 31:a som senast. Han fakturerar ju från Annmarie Capitava AB, men hans mejl är ju blasbodafinans det vill säga det som står på hemsidan också.
Han skriver så att man tror att han är påtänd eller på fyllan, hånar sina kunder och har inte koll på någonting.
Fortnox: Rycker bara på axlarna och hänvisar till Inge som hänvisar till dem. De skyllde på varandra hela tiden, Fortnox svarar segt på mejl och har bara öppet 9-10 jag menar vilket företag har det ens? De segade med att skicka ut min avbetalningsplan och skickade dessutom ut en felaktig avbetalningsplan. Helt plötsligt säger de att det är okej att vara ett par dagar sen med fakturorna också. Varken Fortnox eller Inge verkade ha den minsta koll. Inge skulle också jävlas med mig då han ljög och sagt att han haft kontakt med dem under en söndag, då Fortnox för övrigt inte ens har öppet....hur som helst godtog Inge min önskan om avbetalningsplan och sen när jag frågade Fortnox om Inge kontaktat dem angående min avbetalningsplan sa de att de inte hört något från Inge som också var med i mejltråden, det vill säga att han fick alla meddelanden. Inge vägrade att svara, min tjej provade att mejla honom och då svarade han direkt. Jag visste att han jävlades med mig och skickade en skärmdump till Fortnox att han faktiskt godtagit men de behövde hans godkännande rakt av dvs direkt från honom i skrift. Fick ringa till Fortnox och be dem försöka kontakta Inge som efter ett par dagar svarade Fortnox, och då hade han glömt fylla i massa om mig.
Så ja.....ta aldrig några lån från denne man. Något jag visste innan, men var med handen på hjätat desperat just då eftersom jobbet inte betalat ut min lön i tid.

Senast ändrad:
Jägob.

With al due respekt. Jag håller HELT med dig att nästan alla dessa aktörer är jävliga på ett eller annat sätt. Däremot så har ju du sedan dag ett sågat VARENDA aktör som finns. DÅ blir det lite svårt att veta vilka som faktiskt är skräp. Jag är övertygad om att det är fallet med dessa Femtusen. Men du har skrivit om :

Minifinans - Jag vill veta om så är fallet vilka erfarenheter du/ni har? Jag har tyvärr endast dåliga erfarenheter.
Creditstar - Jag vill starkt VARNA er för dessa skurkar och samtidigt fråga om någon av er vet någonting eller har samma erfarenhet?
Versur- Själva grejen är ju att de försökte blåsa mig och skulle jag betalat in för mycket skulle de aldrig skyllt på systemfel.
Lendify - jordens otrevligaste människor i kundtjänst
Vivus - är väl mest att de är svåra att komma fram till någon lösning med.

Hahaha, liksom det verkar ju alltid strula för dig och det är alltid bolagens fel :D

Jag om någon har ju också sågat många bolag men du tycks komma i klinsch med samtliga vid betalning och det är alltid deras fel :D Hade jag varit du hade jag aldrig orkat den stressen och ilskan dom skapar och hade fan hellre undvikt att låna :D

Ta inte illa upp men svårt att förstå vilka som faktiskt är usla när du skriver det om alla :D

Jägob.

With al due respekt. Jag håller HELT med dig att nästan alla dessa aktörer är jävliga på ett eller annat sätt. Däremot så har ju du sedan dag ett sågat VARENDA aktör som finns. DÅ blir det lite svårt att veta vilka som faktiskt är skräp. Jag är övertygad om att det är fallet med dessa Femtusen. Men du har skrivit om :

Minifinans - Jag vill veta om så är fallet vilka erfarenheter du/ni har? Jag har tyvärr endast dåliga erfarenheter.
Creditstar - Jag vill starkt VARNA er för dessa skurkar och samtidigt fråga om någon av er vet någonting eller har samma erfarenhet?
Versur- Själva grejen är ju att de försökte blåsa mig och skulle jag betalat in för mycket skulle de aldrig skyllt på systemfel.
Lendify - jordens otrevligaste människor i kundtjänst
Vivus - är väl mest att de är svåra att komma fram till någon lösning med.

Hahaha, liksom det verkar ju alltid strula för dig och det är alltid bolagens fel :D

Jag om någon har ju också sågat många bolag men du tycks komma i klinsch med samtliga vid betalning och det är alltid deras fel :D Hade jag varit du hade jag aldrig orkat den stressen och ilskan dom skapar och hade fan hellre undvikt att låna :D

Ta inte illa upp men svårt att förstå vilka som faktiskt är usla när du skriver det om alla :D
Att du ens pallar klippa ut det jag sagt. Men vad vill du att jag ska säga? Alla dessa är ju skräp? Det är ju sanningen, eller måste jag försöka hitta en av dessa aktörer som nu ändå är bra fast dom nu inte är det? Du får det ju att framstå som det.
Jag vill ju andras bästa här och varna för de företagen som verkligen är usla. Jag har ju lånat pengar av dem för att jag som i stort sett som alla andra här varit i stort behov av pengar? Förstår inte din poäng riktigt mer än att du tycker att det är farsartat att jag i stort sett klagat på alla företag...enligt dig när jag klagat på typ 5 procent av alla aktörer? Men nej tyvärr jag tänker inte trycka in att några av dessa företag är bra, och jag kan erkänna att jag varit desperat. Men fråga andra här, läs allmänna omdömen om dessa företag eller kolla vad folk skrivit om dem på Mystep så får du nog ett minst så lika tydligt svar.
Men okej....fairlo tycker jag är bra rakt igenom. Avida tycker jag är grymma och ser alltid till kundernas bästa, Svea inkasso har alltid hjälpt mig och jag gillar dessa verkligen, lumify har stor förståelse för sina kunder, bra räntor osv, är väl bara en i kundtjänsten som varit otrevlig, nanokredit alltid bra osv.
Som sagt....vad ska jag säga? Har liksom underlag för allt jag säger, sen är det klart att alla företag inte kan vara perfekta och göra fel precis som oss låntagare, men just dessa företag jag listat har ju varit riktigt vidriga, hycklat runt och varit galet otrevliga och oseriösa. Punkt slut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp