Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Familjeliv 2 barnspappa - allt är åt helvete!

Beskedet var enligt följande.
Att du har skuldsatt dig nära inpå din ansökan om skuldsanering talar emot en skuldsanering för dig. Detta eftersom du har skuldsatt dig i nära i tiden, när du dessutom var skuldsatt och inte ha möjlighet att betala. Du har därför inte visat på att du har slutat skuldsätta dig.
Du har tagit lån för att finansiera ett spelande om pengar. Att en stor del av dina skulder har uppkommit på detta sätt och nära i tiden talar starkt emot en skuldsanering för dig.
Vid en helhetsbedömning av din situation finns det flera omständigheter som talar emot en skuldsanering för dig. Vi bedömer därför att det i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig. Vi avslår därför din ansökan.

- Står ingenting om huruvida jag bör gå tillväga framgent eller om något annat.
Någon som vet vad jag gör nu? förutom att jag släpper allt till kronofogden. Skall jag skriva på samtliga delgivningskvitto och vänta ut en utmätning? Jag vet inte riktigt hur detta fungerar. Har aldrig haft med KFM att göra tidigare. Jag har sagt upp alla autogiro och sorterar låntagare i ark.
Jag kan inte betala av någon hel skuld, då jag tror den lägsta är på 20tsek. Jag betalar allt boende själv och låter min sambo spara de pengar vi egentligen skall dela på kostnad. Jag tänker att jag skulle kunna spara 3 månader nu framåt. för att använda de att betala de lägsta skulderna innan utmätningen går igång? eller hur gör man? tacksam för all hjälp jag kan få.

/Hopplös

Ja, jag har inte spelat eller tagit mer lån sedan 24Juli. Har betalat allt jag kan sedan dess..
Så bra men det är nog för nära inpå behöver säkert gå minst 6 mån o att det finns på papper att du sökt hjälp för spelmissbruk,
Betala dom mindre skulderna o släpp resten spara undan pengar invänta delgivnings kvitton och få löneutmätning så länge sen gör du ny ansökan.
Håller tummarna att det går vägen nästa gång. Ska själv ansöka har utmätning nu också spelat o överkonsumerat :(

Så bra men det är nog för nära inpå behöver säkert gå minst 6 mån o att det finns på papper att du sökt hjälp för spelmissbruk
Så istället för att överklaga ärendet bör jag gå kronofogden vägen och om nån månad till söka igen.? Jag menar, söker jag i december iår. Så tar det 4 månader innan de börjar handlägga. Då är vi inne i April.. alltså från 24 Juli - säg 24 April, så 9 månader spelfrihet och inga nya skulder?

Har du ytterligare erfarenheter vad gör bör tänka på härnäst?

Du bör nog söka hjälp för spelandet.

Så bra men det är nog för nära inpå behöver säkert gå minst 6 mån o att det finns på papper att du sökt hjälp för spelmissbruk,
Betala dom mindre skulderna o släpp resten spara undan pengar invänta delgivnings kvitton och få löneutmätning så länge sen gör du ny ansökan.
Håller tummarna att det går vägen nästa gång. Ska själv ansöka har utmätning nu också spelat o överkonsumerat :(
Så istället för att överklaga ärendet bör jag gå kronofogden vägen och om nån månad till söka igen.? Jag menar, söker jag i december iår. Så tar det 4 månader innan de börjar handlägga. Då är vi inne i April.. alltså från 24 Juli - säg 24 April, så 9 månader spelfrihet och inga nya skulder?

Har du ytterligare erfarenheter vad gör bör tänka på härnäst?
Se Lasseman inlägg och jag menade naturligtvis skuldsanering inte utmätning;)

Skuldsanering är ju ingen lätt genväg ur ett spelmissbruk eller skuldsättning.
Låt allt ha sin gång med kfm, sök hjälp för ditt missbruk och visa att du gjort så mycket du kan för att betala dina skulder osv. Att leva med löneutmätning är en försmak av att leva med skuldsanering. Man vet vad man har att röra sig med och man får anpassa livet därefter.

Du bör nog söka hjälp för spelandet.
Jag går på självhjälpsmöten 2 ggr/veckan. Träffar en terapeut ensam på beroendecentrum och en annan tillsammans med min Sambo. Utöver allt annat jag jobbar med mig själv varje dag så är detta alltså 4 besök i veckan. På det så försöker jag göra övningar för mina 3 diskbråck varje dag. ta hand om 2 barn samt en förlossningsdeprimerad sambo. Jag har haft spelproblematik i hela mitt vuxna liv, jag vet vad som skrevs för att hålla sig spelfri. Det svåra är inte att hålla sig borta när saker o ting är dåligt utan när de faktiskt börjar att kännas helt "ok" det är då utmaningen börjar. Jag tar all hjälp jag kan få för att se till att aldrig mer hamna där igen. Oavsett hjälpen är jag också fullt medveten om att det alltid kommer ligga på mig. Det är upp till mig själv att spela eller ej. Just nu vill jag inte, och jag har inga planer på det heller. Jag kommer aldrig kunna säga att jag har spelat för sista gången, då jag inte kan svära på en sådan sak. Men jag ska göra mitt yttersta för att det inte skall ske.

Skuldsanering är ju ingen lätt genväg ur ett spelmissbruk eller skuldsättning.
Låt allt ha sin gång med kfm, sök hjälp för ditt missbruk och visa att du gjort så mycket du kan för att betala dina skulder osv. Att leva med löneutmätning är en försmak av att leva med skuldsanering. Man vet vad man har att röra sig med och man får anpassa livet därefter.
Jag har verkligen superbra hjälp och stöd för mina missbruk. Just nu behöver jag bara se till att få bort ett stressmoment i mitt liv. alltså skulderna. KFM och utmätning känns helt rätt. Men också väldigt kränkande och förnedrande samtidigt.

Skall man skriva på samtliga delgivningskvitto och vänta ut en utmätning eller hur fungerar det?

Jag har verkligen superbra hjälp och stöd för mina missbruk. Just nu behöver jag bara se till att få bort ett stressmoment i mitt liv. alltså skulderna. KFM och utmätning känns helt rätt. Men också väldigt kränkande och förnedrande samtidigt.

Skall man skriva på samtliga delgivningskvitto och vänta ut en utmätning eller hur fungerar det?
Precis, skriv på och skicka med vändande post!
Jag har också haft ett spelmissbruk och vet hur sjuk hjärnan är :eek:
Bor ni i lägenhet? Ingen dyr bil?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp