Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Familjeliv 2 barnspappa - allt är åt helvete!

Precis, skriv på och skicka med vändande post!
Jag har också haft ett spelmissbruk och vet hur sjuk hjärnan är :eek:
Bor ni i lägenhet? Ingen dyr bil?

Ja hyresrätt, tjänstebil. Den kostar mig 2500kr netto varje månad. Måste ha bil i tjänsten.
Sedan inget av värde hemma. Möjligtvis kläder i garderoben som jag över 10års tid samlat på mig. Ett värde på kanske 10.000 totalt. Vi bor fint, men inte lyx eller dyrt.

Ja hyresrätt, tjänstebil. Den kostar mig 2500kr netto varje månad. Måste ha bil i tjänsten.
Sedan inget av värde hemma. Möjligtvis kläder i garderoben som jag över 10års tid samlat på mig. Ett värde på kanske 10.000 totalt. Vi bor fint, men inte lyx eller dyrt.
Ok, det där med bilar hit och dit är en soppa... jag tror inte du får behålla pengar för bilen så det kommer tas från förbehållsbeloppet tyvärr

Ok, det där med bilar hit och dit är en soppa... jag tror inte du får behålla pengar för bilen så det kommer tas från förbehållsbeloppet tyvärr
Vilket i praktiken betyder att jag inte kommer att ha råd att leva för att jag behöver en bil både i jobbet och privat. Som dessutom är billigare än om jag skulle köpa en bil privat med eller utan lån. Då allt ingår i tjänstebilen, vinterdäck, skador, reparation mm mm.. verkar helt sjukt. Då kommer de ju inte finnas något kvar alls när bilen är dragen..

Vilket i praktiken betyder att jag inte kommer att ha råd att leva för att jag behöver en bil både i jobbet och privat. Som dessutom är billigare än om jag skulle köpa en bil privat med eller utan lån. Då allt ingår i tjänstebilen, vinterdäck, skador, reparation mm mm.. verkar helt sjukt. Då kommer de ju inte finnas något kvar alls när bilen är dragen..
Så är det :( man får väl äga en bil för ca 25-30.000kr.
Själv köpte vi en billig bil som peppar, peppar rullat på.Den kostar oss 300kr/ mån ca i skatt och försäkring.

Vi har fått bekymmer med det har en leasing som är ett år kvar på:(
Dyr speciellt när man har utmätning.
Kostar skjortan att avbryta ska kolla om den går att överlåta isåfall :D

Så är det :( man får väl äga en bil för ca 25-30.000kr.
Själv köpte vi en billig bil som peppar, peppar rullat på.Den kostar oss 300kr/ mån ca i skatt och försäkring.

Nja, det där är en sanning med modifikation. Jag vet ett par stycken som har kunnat få tillgodoräkna sina tjänstebilar även under löneutmätning.Förmodligen uttryckte jag föregående mening fel, men är säker på att t.ex @Lize kan berätta hur det var för henne... :)

Vi har fått bekymmer med det har en leasing som är ett år kvar på:(
Dyr speciellt när man har utmätning.
Kostar skjortan att avbryta ska kolla om den går att överlåta isåfall :D
Men, om ett år, är ert bilbehov över då? Eller hur gör ni då?

Men, om ett år, är ert bilbehov över då? Eller hur gör ni då?
Menar att vi slipper leasingen på 4000kr
Nej nej behovet av bil är inte över alls det får vi lösa då.
Ska kolla på överlåtelse då kostar det inte oss om jag fattat rätt.
Men jag är osäker
Har vi inga pengar om ett år vilket vi troligtvis inte har får vi låna av närstående till en max 20-25000kr bil men det blir ett bekymmer då.
Eller att jag jobbar häcken av mig struntar i semester tar alla kvallpass jag kan få.
Men min utmätning lär det bli många extra pass innan jag får ihop nått:(

Senast ändrad:
Nja, det där är en sanning med modifikation. Jag vet ett par stycken som har kunnat få tillgodoräkna sina tjänstebilar även under löneutmätning.Förmodligen uttryckte jag föregående mening fel, men är säker på att t.ex @Lize kan berätta hur det var för henne... :)
Stämmer, jag fick utrymme för en tjänstebil som företaget helt betalade inklusive drivmedel. Man blir förmånsbeskattad, så det rörde sej om ca 3.000 kr netto.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp