- Meddelanden
- 4 159
- Mottagna reaktioner
- 4 066
- Poäng
- 2 617
Tror inte någon här är speciellt intresserad av att påpeka till fairlo att våra skulder inte syns på uc. Det får dom gärna glömma bort.Fick ett svar från Fairlo idag. Förvisso trevligt formulerat men jag blev också lite förvirrad så tänkte kolla om ni andra kan räta ut frågetecknet åt mig
Jag frågade om inte bara Varda ska synas på UC, utan också Lösa. Och de kommer tydligen båda synas som krediter. För Varda är det ju inga konstigheter. Det är ju en kontokredit där man kan ta ut och sätta in pengar i princip hur man vill upp till maxsumman så länge man sköter sina inbetalningar.
Men vad är det som gör att Lösa ska klassas som en kredit och inte blanco tro? Det är ju ett lån taget "utan säkerhet" och går inte att göra annat med än att betala ner den fasta summan varje månad (eller extraamortera) tills lånet är nere på noll.
Kort sagt; hur definieras egentligen en kredit/kontokredit i förhållande till ett blancolån? Är det låneinstituten själva som väljet? Har det på något sätt ha med ansökansförfarandet att göra?
Det här kan ju (i alla fall i världen utanför det här forumet) tyckas som en petitess, men som ju alla här vet så är en kredit mycket mer förödande för UC-scoren ett blancolån.
som svar på din fråga. Utnyttjad kredit är mycket sämre än blancolån för våra kreditbetyg