Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Fairlo - UC?

De kanske insåg att de tappade drivor av kunder (bland annat mig med två stycken väldigt lukrativa lån för dem) när de började med UC

Hoppas verkligen dom slutar rapporterar till UC nu

Har svårt och tro att de tar bort rapporteringen till UC så tätt inpå de har lanserat det. Men det vore tacksamt om de kunde göra det.

Verkar ha skett en massa ändringar på hemsidan. Förmodligen någon ny produktlansering snart.
Tror aldrig att Fairlo gjort en UC förfrågan på någon. Jag har aldrig fått en UC FF av Fairlo. Endast Bisnode - Både vid initial ansökan, höjning till 100.000 och deras produkt lösa så har det alltid vart Bisnode FF som gäller.

Däremot rapporterar dom till UC sen ett tag tillbaka.

EDIT: Fairlo har kört UC förfrågningar ett tag under 2023, flera som har fått UC FF här

Senast ändrad:
Verkar ha skett en massa ändringar på hemsidan. Förmodligen någon ny produktlansering snart.
Tror aldrig att Fairlo gjort en UC förfrågan på någon. Jag har aldrig fått en UC FF av Fairlo. Endast Bisnode - Både vid initial ansökan, höjning till 100.000 och deras produkt lösa så har det alltid vart Bisnode FF som gäller.

Samma gäller min mamma som både ansökte om höjning och ny kredit. Togs endast en bisnode på henne och detta gjordes för ca 4 dagar sedan.

Bilagor

• IMG_20231118_165153.jpg
    IMG_20231118_165153.jpg
    30.4 KB · Visningar: 126
Verkar vara ändrat nu. Tidigare stod det bisnode och Uc. Nu står det endast bisnode.

tänk om dom lurar in kunder nu? Man ansöker och sedan för att få kunder att betala in sitt lån så hotar dom med UC vilket verkade fungera.:facejoy:

Bilagor

• IMG_6724.png
    IMG_6724.png
    591.6 KB · Visningar: 108
Detta var i maj där dom började med Uc men nu verkar dom ha slutat.

Jag har fått UC ff från fairlo
1700323867199.png

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp