Hela krediten måste lösas. Har frågatKan man avsluta Fairlo Lösa och betala av resterande skuld enligt betalplan? Eller måste hela krediten betalas in?

Haha fyfan va onödigt, undra om deras plan i grund och botten var att använda UC ett tag så de kunde rapportera allt till UC för att sedan ta bort UC förfrågan men fortfarande ha flera 100 kunder som de kan rapportera in.Uppdatering från Fairlo
”Vi gör ingen kreditupplysning hos UC längre men vi rapporterar fortfarande in krediten till dom”
Jag meddelade att deras tanke med bisnode försvinner helt när dom ändå rapporterar till UC. Kundtjänst nämnde att dom skulle förmedla detta vidare och se vad dom kunde göra.

Asså nödvändigt med denna hysteri om UC osv om de inte ens valde att använda de i 6 månader… så jäkla ovärt!Gjorde en ansökan åt min morsa för 3 dagar sedan och en Uc togs det inte. Det togs endast en bisnode upplysning så det verkar stämma iaf.
Har också skrivit till dem nu!Fler än jag får gärna skriva till dom och be att dom tar bort lånet från UC när dom inte väljer att använda UC som kreditupplysning. Större slagkraft om fler kontaktar dom angående detta.
dom lät inte helt omöjlig på det, så några fler som skriver kan nog gynna oss som har dessa