Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fairlo, max 100000kr

Jag tror helt enkelt att Fairlo saknar pengar när dem inför FF begränsningar osv. Hade varit nog med 3 raka autogiro betalningar.

Jag tror helt enkelt att Fairlo saknar pengar när dem inför FF begränsningar osv. Hade varit nog med 3 raka autogiro betalningar.
Eller så är det pga att folk inte ska bli överbelånade? En med 10 ff på en månad är ganska desperat efter pengar? Eller att flera skiter i att betala? Dom är den bästa av alla snabba lån och hälften så bra räntor så intr så underligt dom skärper villkoren lite. Pengar har dom delfinitvt :)

Där har du fel. Tillgångar finns med råge och att tillämpa sunda utlåningsrutiner likt du nämner ovan är helt i sin ordning.

Det jag däremot inte förstår, Fairlo har ju uppenbarligen hittat ett koncept som fungerar. En modern och teknikanpassad site där man både lånar och betalar tillbaka i realtid. Utöver detta så fungerar deras utlåningsrutiner superbt eftersom man har gått ifrån 10.000 till 20.000 till 50.000 och nu till 100.000. Detta finansieras inte utav att bröderna Hanna ifrån sin egen ficka lånar ut pengar utan man har externa investerare och kapital som dom själva lånar.

Det jag dock inte förstår är hur det kommer sig att ingen annan gör det här?

Det finns uppenbarligen en marknad för det - Det finns pengar att tjäna men dom är ensamma.

Finns mig veterligen ingen annan seriös aktör som lånar ut 100.000 eller mer utan att ta en UC, det närmsta vi kommer är väl Holms som inte ens är ett svenskt företag och Wästgöta då men det är det lite speciellt både vad det gäller vem dom beviljar till och dom är snarare mer lika en "vanlig" bank i sina rutiner.

Det jag däremot inte förstår, Fairlo har ju uppenbarligen hittat ett koncept som fungerar. En modern och teknikanpassad site där man både lånar och betalar tillbaka i realtid. Utöver detta så fungerar deras utlåningsrutiner superbt eftersom man har gått ifrån 10.000 till 20.000 till 50.000 och nu till 100.000. Detta finansieras inte utav att bröderna Hanna ifrån sin egen ficka lånar ut pengar utan man har externa investerare och kapital som dom själva lånar.

Det jag dock inte förstår är hur det kommer sig att ingen annan gör det här?

Det finns uppenbarligen en marknad för det - Det finns pengar att tjäna men dom är ensamma.

Finns mig veterligen ingen annan seriös aktör som lånar ut 100.000 eller mer utan att ta en UC, det närmsta vi kommer är väl Holms som inte ens är ett svenskt företag och Wästgöta då men det är det lite speciellt både vad det gäller vem dom beviljar till och dom är snarare mer lika en "vanlig" bank i sina rutiner.
Inte alla som är benägna att tålmodigt plöja ned kapital över x antal år med kraftiga minusresultat i hopp om att ta tillräckligt med marknadsandelar för att bli vinstdrivande. Tilltalande affärsidé eller inte - huruvida det hela kommer bli livskraftigt för Fairlo eller ej återstår att se. De har kommit en lång väg och har förmodligen möjligheterna att lyckas!

Jag är mest orolig att Fairlo på sikt ska utvecklas till en "vanlig" bank typ som Northmill har gjort. Först lånar man ut hejvilt för att sen dra mer och mer åt hållet att satsa på UC. Än så länge är Fairlo kanon och hoppas Lösa kommer funka bra när det lanseras men jag kommer alltid vara orolig att det blir så populärt att man utvecklar sig till en vanlig bank om man satsar mer framöver. Inte kul å ha 150k som helt plötsligt dyker upp på UC.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp