Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förtidsåterbetalning av skatten

Liten dum fråga har begärt förtidsbetalning på skatt och har påbörjad löneutmätning skriver att jag önskar att detta ska betalas till KF då ringer handläggaren upp och säger att de inte kan betala till KF utan bara till mitt bankkonto som är registrerat hos dem någon som hört om något liknande förut ? Innebär det att jag får pengar utan att KF tar dem ?

Här kan du läsa vad som gäller skatteåterbäring och utmätning enligt KFM:

Har du skulder hos oss kommer Skatteverket i första hand överföra pengarna till oss för att betala dina skulder.

Eventuell återbäring på skatten ska i första hand ska gå till dina skulder. Överskott från skattekontot berörs inte av de så kallade beneficiereglerna och är därför inte skyddat från utmätning eller avräkning.

Det innebär att du först får ett besked om överskottet från Skatteverket. Därefter får du ett brev från oss. Det dröjer några dagar mellan dessa båda brev och anledningen är att pengarna måste bokföras hos oss innan vi kan skicka ett brev till dig.

Beroende på vilken sorts skuld du har kommer vi att antingen avräkna eller utmäta överskottet. Brevet från oss kan därför heta antingen "Besked om avräkning" eller "Bevis om utmätning". Har du flera olika skulder kan du få brev av båda typerna.

Får du tillbaka mer i skatt än vad du har i skuld får du resterande belopp utbetalt från Skatteverket.

Ok för hon sa att hon inte kunde överföra till KF vilket dom gjort förut jag får se vad som händer

Hej kan man ansöka om att få ut skattepengarna tidigare trots löne utmättning eller är de kört dom pengarna skulle jag behöva till att börja fixa mina tänder

Hej kan man ansöka om att få ut skattepengarna tidigare trots löne utmättning eller är de kört dom pengarna skulle jag behöva till att börja fixa mina tänder
Om du har löneutmätning så tillfaller skattepengarna KFM vare sej du begär dem utbetalda tidigare eller vid ordinarie tid. Om det kommer att kosta mer pengar än "normalt" att fixa tänderna så kontakta KFM, så kan de eventuellt ändra i löneutmätningen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp