- Meddelanden
- 1 581
- Mottagna reaktioner
- 537
- Poäng
- 627
Skillnaden är kanske att betalar dom inte ut till skulderna som är på väg till kfm så kommer det ju ändå att sluta med det ändå senare. Förra året när min man skickade in så var han tvungen att bevisa att skulderna redan var på väg från inkassobolagen till kfm, bla genom att skicka in kopia på betalningsförelägganden. Han bestred ärendena för att köpa sig tid, med förhoppningen om att få skatten utbetald. hade den inte blivit utbetald då så hade han ju sökt igen när domen från tingsrätten kommit och det då hade varit hos kfm som skuld till slut. Så även om det är lagar så vet dom kanske att nekar dom i första läget så kommer en ny ansökan när det finns ett skuldsaldo. Jag hade gjort så i alla fall.
Och varför "tipsa" om att anmäla? Kan nån som sitter i skiten här få tips och hjälp att kanske få ut förskott på skatten kan det väl bara vara bra? Sen om det är olika bedömning så skulle jag låta det bli ett skuld saldo hos kfm och söka då igen om jag fått avslag först. Då försvinner ju i alla fall skulden, även om anmärkningen finns där.....
Och varför "tipsa" om att anmäla? Kan nån som sitter i skiten här få tips och hjälp att kanske få ut förskott på skatten kan det väl bara vara bra? Sen om det är olika bedömning så skulle jag låta det bli ett skuld saldo hos kfm och söka då igen om jag fått avslag först. Då försvinner ju i alla fall skulden, även om anmärkningen finns där.....