Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förtidsåterbetalning av skatten

Brukar de inte vilja ha in alla ränteuppgifter innan du får utbetalt
Har för mig att det skulle vara så.

Man får uppskatta vad man tror att man betalt in i ränteutgifter, jag gick på förra årets deklaration och la på lite. Man har ju ett hum om man har ungefär samma som tidigare år. Uppskattar man för högt på ränteutgifter finns ju risken sen att man får restskatt så gäller och inte ta i för mycket mot året innan. Jag fick utbetalt i januari förra året och skickade då bara med lönespec där dom såg vad jag tjänat plus vad jag betalt i skatt.

Jag ska verkligen pröva så det är bara att uppskatta ungefärliga ränteuppgifter ? Och visa inkomster och skatteavdrag ?

Man får uppskatta vad man tror att man betalt in i ränteutgifter, jag gick på förra årets deklaration och la på lite. Man har ju ett hum om man har ungefär samma som tidigare år. Uppskattar man för högt på ränteutgifter finns ju risken sen att man får restskatt så gäller och inte ta i för mycket mot året innan. Jag fick utbetalt i januari förra året och skickade då bara med lönespec där dom såg vad jag tjänat plus vad jag betalt i skatt.

Ok när i januari skickade du in

Om jag gör ordning allt och postar på nyårsafton, borde det väl funka? Skall jag skicka med kopia på det som ligger hos inkasso ? El bara skriva det ? Att jag ej fixar att betala det? Sen är det väl bara att hålla tummen och hoppas på snabb handläggning ?

Jag ska verkligen pröva så det är bara att uppskatta ungefärliga ränteuppgifter ? Och visa inkomster och skatteavdrag ?

Japp...kolla vad du hade året före och uppskatta om du kan ha mer eller mindre nu för året efter.

Om jag gör ordning allt och postar på nyårsafton, borde det väl funka? Skall jag skicka med kopia på det som ligger hos inkasso ? El bara skriva det ? Att jag ej fixar att betala det? Sen är det väl bara att hålla tummen och hoppas på snabb handläggning ?

Ja så har en som jag känner tänkt göra nu...han har gjort klart alla papper och kommer posta dom den 2 januari. Sen är det bara hoppas handläggningen går fort. Skicka med kopior direkt för då går det fortare. Dom behöver ha underlag på skulderna eftersom dom inte syns hos kfm ännu. Första gången jag skickade in innan det hamnat hos kfm fick jag komplettera med bevis på skulderna och då drar det ju ut lite extra på tiden så lika bra att vara "före" dom. Lycka till!

Är det någon som vet om de brukar betala ut skatten tidigare om man har skulder hos inkasso? Vore oerhört skönt att kunna bli av med några avbetalningsplaner hos inkasso!! Jag har inget hos kfm, kan man ändå få förtidsåterbetalning? Räcker det att jag skickar med ett underlag från respektive inkassobolag dör det står hur stor min skuld är?

Nej det går inte med inkassoskulder tyvärr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp